Path of Exile 2 Premium Review in Progress
Diep, dieper, diepst...
Nog geen account? Registreer hier
Vandaag heeft JJ een nieuw mooi verhaal voor jullie klaar staan. Eentje gebouwd rond een spel dat niet alleen hem, maar ook veel internationale media opviel. Toen hij vernam dat de game door twee Nederlanders werd gemaakt, klom hij onmiddellijk in de mail en haalde Nils Slijkerman en Ewoud van der Werf naar de studio. Zodat ze hem en jullie konden uitlegden hoe zij als duo één van de meest bijzondere indiegames van dit moment hebben weten te maken: SCHiM. Hoe kwamen zij tot dit bijzondere concept en visuals? Hoe hebben zij dit spel gefinancierd en wat zijn de verwachtingen rond het spel? Je hoort en ziet het in deze video over een mogelijk nieuw Nederlands succes.
SCHiM is een game waarin alles draait om de schaduwzijde van het leven. Letterlijk dan. Als speler spring je als schim van schaduw naar schaduw. Maar nu horen we je denken: wat is dan een schim? Een schim is de ziel en essentie van een object, ding of levend wezen. Alles met een schaduw heeft er wel eentje. Het is belangrijk dat een schim nooit van zijn stukje schaduw wordt gescheiden. Waardoor je dus letterlijk van hot naar her springt om veilig te blijven. Jouw schim raakt al vroeg in het spel gescheiden van zijn mens. Jouw veiligheid is daarmee niet gegarandeerd en je moet in beweging blijven. Dat zorgt voor veel uitdagende ‘puzzels’. Hoe geraak je van de ene schaduw naar de ander?
Nils Slijkerman werkt inmiddels al vier jaar samen met mede developer Ewoud van der Werf aan SCHiM. Welke fases hebben ze moeten doorlopen en welke problemen en uitdagingen zijn ze allemaal tegen gekomen? En waar gaat dit heen in deze barre gameindustrie tijden? Op Steam staat het spel inmiddels op moment van schrijven al op de 14e plek van meest gewishliste games. En dat is voor een onbekende indiegame behoorlijk indrukwekkend.