Toen Ubisoft nog gewoon Ubisoft was
Waar ging het mis?
Nog geen account? Registreer hier
De afgelopen week kwam Nintendo met een nieuwe Direct. De beelden van een paar (remasters van) oude klassiekers zoals de Super Mario RPG, Paper Mario en Mario & Donkey Kong bezorgden ons direct warme gevoelens. We zien de trailer en denken direct ‘dat komt wel goed, dat wordt een topper’. Er zijn weinig developers die deze uitwerking nog op ons hebben. Met dank aan de vele Triple A releases die bij launch niet af waren en de franchises die opeens in een game as a service moest worden omgebouwd. Dat gevoel krijgen we bij Nintendo nooit. Hoe komt dat? Waarom hebben we zoveel vertrouwen in het werk van deze Japanners? Drie N-liefhebbers bij Gamekings gingen achter de desk zitten en kletsten met elkaar over hun passie voor de Japanse speelgoed gigant.
Boris, Jasper en Koos spelen al vanaf jongs af aan Nintendo games. En tot op de dag van vandaag blijven ze het werk van Miyamoto en de zijnen zeer waarderen. In dit gesprek hebben de drie het over hun liefde voor deze brand. Over de games van Mario, Zelda en Samus. Wanneer speelde ze hun allereerste Nintendo game? Weten ze dat moment nog? Was het liefde op het eerste gezicht en is die liefde nooit bekoelt geweest? Bijvoorbeeld tijdens de periode van de GameCube, de Wii U en/of de Wii?
Games van Nintendo zijn zelden slecht. Dat is niet onze subjectieve mening. Kijk op Metacritic en je ziet wat we bedoelen. Wat maakt Nintendo precies zo goed en tijdloos? En waarom kunnen andere developers dat niet? Ze hebben immers allemaal de beschikking over dezelfde technische hulpmiddelen. Wat is hun favoriete Nintendo game? En balen ze ervan dat de Japanners niet wat krachtiger hardware maken? Vragen genoeg dus voor een interessant gesprek dat iedereen die ook van Nintendo houdt een plezier zal doen.