Path of Exile 2 Premium Review in Progress
Diep, dieper, diepst...
Nog geen account? Registreer hier
Je staat op die drempel. De grote metalen deur van de schuilkelder draait langzaam open onder het gewicht van al het staal en lood en opeens is daar de zon. Die je nog noot gezien hebt. Door het succes van de recent uitgekomen tv-serie van Fallout zal iedereen dit beeld herkennen. Aangestoken door de tv-beelden zijn gamers weer volop de Fallout games gaan spelen. Wij op de redactie ook. Dat deed JJ zich afvragen waar het allemaal begon. Hoe is Fallout ontstaan en wie zaten er achter? En was het een soepele geboorte of kwam er zoals zo vaak een hoop geluk en doorzettingsvermogen bij kijken? JJ is in de archieven gedoken om het uit te zoeken en komt met zijn werkstukje over de ontstaansgeschiedenis van de Fallout franchise.
Fallout begon niet met Fallout. Ene Brian Fargo van Interplay Productions legde het eerste zaadje voor de franchise en liet de wereld kennismaken met de wastelands. Voor het eerst ruilde hij de typische betoverde bossen in RPG’s in voor de verwoeste ruïnes van een post-apocalyptische woestijn. Het verhaal was gitzwart met vier woestijnwachters die een gestoorde legergeneraal en krankzinnige kunstmatige intelligentie moesten zien tegen te houden. De vrijheid om de apocalyptische omgeving te verkennen was ongekend voor die tijd. Gamers smulden ervan. En toch kwam het niet tot een vervolg bij Interplay. Wat maar goed was ook, anders hadden we nooit met Fallout te maken gehad.
Toen het tijd werd voor een vervolg, bezat Interplay niet langer het handelsmerk. En dus moesten ze iets anders verzinnen. Wat dat was, gaat JJ in deze video vertellen. Plus hoe Bethesda in de picture kwam. Want ere wie ere toekomt, zij hebben de franchise echt groot gemaakt. Maar ook dat ging niet bepaald zonder slag of stoot. Een extra portie Fallout dus in deze voor de fans fijne tijden.