Call of Duty: Black Ops 6 Warzone Review
De ring sluit zich…
Nog geen account? Registreer hier
JJ heeft een nieuw reseach-item online gezet. Wederom over een developer die hem intrigeert. Na Dan Houser (Rockstar) en Gabe Newell (Valve) is het dit keer de beurt aan John Romero. De man achter het FPS-genre, de games Doom en Quake en de uitvinder van de Team Deathmatch. Dan kun je wat. Romero werd ooit, in de periode van 1990 tot 2000, gezien als de Golden Boy binnen de development scene. Alles wat hij aanraakte, zou in goud veranderen. Een waanzinnige carrière leek voor Romero in het verschiet te liggen… maar het liep anders. Total anders. Vandaag de dag leidt hij een vrij ‘onbetekenend’ leven als freelancer.
Voor wie het nog niet duidelijk is over wie we het hier hebben, het betreft dus een van de mannen die in februari 1991 Id Software oprichtte. Hun games, onder andere Doom, Wolfenstein 3D en Quake, hebben er voor gezorgd dat we ons vandaag de dag nog steeds helemaal ongans knallen in het FPS-genre. Zij zijn de grondleggers. En John Romero werd in die periode gezien als dé drijvende kracht achter het geheel. Hij werd beschreven als hét creatieve brein. Maar was dat ook zo? Want als dat zo was, als hij zo geniaal was zoals men dacht, waarom ging zijn carrière, na zijn vertrek bij iD Software, dan als de spreekwoordelijke nachtkaars uit.
En dat is nu wat JJ zo intrigeert. Hoe kan het dat iemand die zulke hoge kwaliteiten worden toegedicht, dat die opeens helemaal niks meer klaar maakt? Dat hij met Daikatana verantwoordelijk is voor een de slechtste games ooit gemaakt? Wat is er fout gegaan? En kan het ooit nog goed komen? JJ duikt de krochten van het internet in om jullie dit weekend een mooi verhaal te kunnen vertellen.