Premium Content

of Word Premium

Black Myth: Wukong Premium Review: Is dit GOTY materiaal?

27/08/2024 0 Tweet Het Like/Deel Het

Toen hier op de redactie de eerste beelden werden getoond van Black Myth: Wukong werden mensen snel sceptisch. Een oog verbluffende action RPG met soulslike elementen, in een setting van Chinese mythologie naar het verhaal van Journey to the West. Voor velen leek het te mooi om waar te zijn, en de hype onder de Gamekings was groot. Sinds de release domineert deze game de ranglijsten en verbreek het record op record. Daarom is het hoogtijd voor een uitgebreide analyse van de game, met niet de minste aan tafel. Jelle, Skate en Steven hebben de gelegenheid gehad om zich in te leven in de legende van de apenkoning, en delen hun mening over deze game in deze uitgebreide premium review.

Is Black Myth: Wukong (te) uitdagend?

De Chinese verhalen van Journey to the West draaien om de protagonist Sun Wukong; de Monkey King. Na vele iteraties van dit verhaal is het nu de beurt aan Black Myth: Wukong. Jij speelt de uitverkorene die de geheime van deze oude legende gaat ontrafelen en het nalatenschap van de Monkey King zoekt. Het action RPG genre is aardig verzadigd, wat maakt voor mooi vergelijkingsmateriaal. Denk bijvoorbeeld aan Ghost of Tsushima, Rise of the Ronin en Sekiro: Shadows Die Twice. Naast vormgeving en storytelling speelt combat een grote rol, en daarbij misschien wel de grootste. Voelt deze game als een gemoedelijke RPG of voelt het toch meer uitdagend als een soulslike?

Triple-A kwaliteit uit China

De kans is vrij klein dat de naam Game Science veel bellen doet rinkelen. Of in ieder geval deed. Hun portfolio bestaat namelijk uit niets anders dan de in 2016 uitgekomen strategy game Art of War: Red Tides. Dit was mede één van de redenen om afhoudend te zijn geweest naar de hype. Was dat terecht? Is het kleine repertoire van deze ontwikkelaar een voorbode voor problemen, of kijken wij naar een potentiële Game Of The Year kandidaat? De antwoorden op deze vragen, en meer, heb je na het kijken van deze video.