Menu Premium

Xbox One/PC-versie Halo: Reach gaat bij launch 6.2 miljoen maps bevatten

Lars Leeftink 26/11/2019 0 Tweet Het Like/Deel Het

Ja, je leest het goed. Halo: Reach gaat bij de launch op PC en Xbox One ruim 6.2 miljoen maps bevatten. Dit is één van de belangrijkste conclusies van een blog post. Op 3 december zijn er dus meer dan genoeg maps om uit te kiezen.

Niet allemaal maps uit Halo: Reach

Je dacht toch niet dat ze voor de PC- en Xbox One-versie van Halo: Reach 6.2 miljoen maps zouden maken? Nee. Het aantal is zo groot omdat er originele maps van Halo 3, Halo: Reach en Halo 4 toegevoegd zijn. En geloof het maar: dan kom je (inclusief variaties) wel aan de 6.2 miljoen. Op Xbox One gaat Halo: Reach onderdeel zijn van The Master Chief Collection. Voor PC-gamers gaat de Mater Chief Collection games één-voor-één gereleased worden. Dit is goed nieuws voor Halo: Reach, want de map-making mode genaamd Forge zal op PC niet eerder gaan uitkomen dan 2020. Bij de launch is deze mode dus nog niet beschikbaar, en dus moet je het doen met de 6.2 miljoen maps die bij launch op PC beschikbaar zijn. Dat lijkt in ieder geval meer dan genoeg te zijn. Op Xbox One zullen zowel Forge als Theater wel vanaf 13 december gelijk beschikbaar zijn.

Nog wat aantekeningen voor de PC-versie

Want daar is natuurlijk wel wat meer over te vertellen dan over de Xbox One-versie. Hierbij een paar andere aantekeningen die in het blog werden genoemd.

  • Overall mouse input quality has been “greatly improved” over the betas.
  • Variable frame rate (VFR) will be available at launch.
  • The audio encoding had to be changed for the PC release, and this means it will sound different compared to the Xbox 360 original. The team is working on addressing this.
  • Microsoft is planning to upgrade the servers in its data centers for launch to improve the matchmaking experience.
  • There is push-to-talk communication by pressing and holding the V key.

 

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch