Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Microsoft heeft het voor elkaar gebokst dat bepaalde DLC voor Resident Evil 6 eerst zijn weg zal vinden naar hun platform alvorens op de PlayStation 3 en PC uit te komen. Op de site van Xbox.com staat vanaf vandaag het volgende hierover vermeld:
“Xbox 360 krijgt time-exclusive Resident Evil 6 DLC. Microsoft zal de drie nieuwe game modes aankondigen op 2 oktober, direct na de release van de game.”
Intussen is op de Resident Evil twitter al meer nieuws verschenen over de DLC. Daar wordt verteld dat het hier gaat om de game modes ‘Survivors’, ‘Siege’ en ‘Predator’.
In Survivor mode respawn je als een vijand van de mensen wanneer je sterft. Weet je echter in die vorm twee mensen te doden, dan kom je zelf weer terug als mens. Het team kan in zijn geheel de finish halen, maar anders gaat de overwinning naar de laatste die overblijft.
In Siege mode gaan spelers elkaar te lijf in het veroveren of beschermen van een enkele NPC. Hopelijk zijn die NPC’s niet oerstom en doen ze hele domme dingen.
In de laatste, Predator Mode, vervult één speler de rol van de Ustanak, de dodelijk B.O.W die Jake Muller op de hielen zit in de campaign mode. De andere spelers moeten Ustanak zien te doden of op zijn minst overleven tot het einde van de sessie. Al met al lijken de drie modes zo een interessante aanvulling op de game.
En tot dusver staat er al het nodige op het programma. Resident Evil 6 belooft nu al drie verweven doch afzonderlijke verhaallijnen waar je de wapens oppakt met een teammaat, danwel solo of in co-op, danwel offline of online. Je hebt Leon S. Kennedy die ten strijde trekt met overheidsagent Helena Harper, of Chris Redfield die samen zijn BSAA buddy Piers Nivans op pad gaat. Ten slotte heb je nog Jake Muller, huursoldaat en zoon van de beruchte Albert Wesker, die lepeltje-lepeltje de griezelige nachten doorkomt met Sherry Birkin.
Deze mix van avonturen zou in totaal goed moeten zijn voor zo’n dertig uur aan gameplay volgens game director Eiichiro Sasaki, en dat zou toch drie keer langer zijn dan het vorige deel. Als ze dat waar kunnen maken is de DLC van Capcom zoals DLC bedoeld is, ter aanvulling op een volwaardige, uitgebreide game. En hopelijk is dat dan ook voldoende om de tijd door te komen voor de aangekondigde DLC het daglicht ziet, op welk platform je de game ook speelt. Wat vind jij van deze spelletjes in de industrie? Volstrekt onnodig, of alleen vervelend wanneer jouw platform aan het kortste eind trekt? Laat het ons weten!