PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het WK 2014 in Brazilië heeft invloed gehad op de ontwikkeling van FIFA 15, aldus Nick Channon, senior producer van FIFA 15. Voor dit toernooi deed EA een simulatie met hun WK-game, waarbij Duitsland als winnaar naar voren kwam. Veel mensen waren het daar niet mee eens, maar onze Oosterburen zijn (helaas!) toch echt wereldkampioen geworden. EA heeft goed opgelet tijdens het WK voetbal, en probeert bepaalde aspecten uit de wedstrijden te implementeren in FIFA 15.
Eén ding dat opviel tijdens het WK, waren de doelmannen. Zo stal Tim Howard de hoofdrol in de achtste finales tegen België, door poging na poging tegen te houden. Het leverde hem zelfs een record op. Volgens EA stonden dit toernooi de spitsen, in tegenstelling tot normaal, in de schaduw van de keepers. Nick Channon vindt dat er in videogames te weinig aandacht is geschonken aan de sluitposten. Dit is in FIFA 15 anders! Inmiddels heeft EA Sports twee jaar aan de doelmannen gewerkt — hopelijk laten die rare snuiters dit keer niet de bal in de laatste minuut door hun handen glippen.
Op de PlayStation 4 en Xbox One is er eindelijk genoeg rekenkracht beschikbaar om meer animaties aan de game toe te voegen. Dit zorgt voor een verhoogde intelligentie bij de keepers, waardoor ze nu terug kunnen komen op een beslissing. Voorheen besloten ze om een bal te vangen en wat er ook gebeurde, die actie voerden zij uit. Dat is nu dus behoorlijk verbeterd. FIFA 15 komt uit op 25 september voor de PC, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One en de Wii. EA Sports heeft dus veel tijd en aandacht besteed aan de doelmannen. Vind jij dit een goede zaak, of had EA zich beter op een ander punt kunnen focussen?