PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Teleurstellend nieuws van 2K games, de releasedatum van BioShock Infinite is namelijk flink opgeschoven. Terwijl je eerst in oktober al met de game aan de slag zou kunnen, komen er nu vier maanden bij de wachttijd. De nieuwe releasedatum is wereldwijd 26 februari geworden.
Kevin Levine van Irrational Games, het ontwikkelteam achter BioShock Infinite, had de volgende lange verklaring over het uitstel: “Toen we de release in maart van BioShock Infinite aangekondigd hadden, voelden we ons best goed over de timing. Sindsdien zijn we tot de realisatie gekomen dat sommige specifieke tweaks en verbeteringen Infinite nog uitzonderlijker maken. Daarom, om ons getalenteerde team de tijd te geven die ze nodig hebben, hebben we ervoor gekozen om de releasedatum van de game te verschuiven naar februari 2013. We willen onze loyale (en erg geduldige!) fans laten weten dat dit zo snel mogelijk is.”
Zo te horen is de reden van het uitstel dus ter verbetering van de game. We moeten langer wachten, maar als de titel erop vooruit gaat, klinkt dat natuurlijk zo slecht nog niet.
“Ik houd je niet voor de gek, BioShock Infinite is een erg grote game, en we doen dingen die niemand ooit eerder heeft gedaan in een first-person shooter, aldus Ken Levine. We hadden een gelijksoortige ervaring met de originele BioShock, de game was verschillende maanden uitgesteld toen onze originele releasedatum eraan kwam. Waarom? Omdat de Big Daddies nog niet de Big Daddies waren die je nu kent en waar je van houdt. Omdat Andrew Rians ‘goldclub’ nog niet precies de juiste slag had. Omdat Rapture nog een laag van vuil Art Deco nodig had. Hetzelfde principe is nu van toepassing voor BioShock Infinite.”
“Wat betekent dit nu voor jou? Het betekent een beetje langer wachten, maar belangrijker, het betekent een betere BioShock Infinite. Het goede kan nog beter worden, en we zijn het aan onze fans en onszelf verschuldigd om deze kans te pakken. Irrational Games is een van de zeldzame ontwikkelaars met genoeg geluk om aan de mensen die onze loonstrookjes betalen te vragen “Kunnen we er nog een paar krijgen?”
“We gaan BioShock Infinite ook niet laten zien tijdens grote evenementen deze zomer zoals de E3 en Gamescom. Op deze manier wordt de volgende keer dat je onze game ziet, het product dat we uiteindelijk in de doos willen stoppen. Het voorbereiden voor deze evenementen gaat tijd wegnemen van onze ontwikkeltijd, dus gaan we deze tijd gebruiken om je de beste versie van BioShock Infinite te geven in februari.”
BioShock Infinite gaat dus schitteren in afwezigheid op verschillende game evenementen, wat toch een beetje jammer is. Maar de beloftes voor een betere game in ruil hiervoor zijn natuurlijk niet slecht. Niet iedereen is het hier mee eens, want de aandelen van Take-Two, waarvan 2K Games en Irrational Games onderdeel zijn, gingen na het nieuws met 6% omlaag. Wat een flinke klap is. Gelukkig hebben wij meer met games dan aandelen te maken, en ligt uiteindelijk BioShock Infinite in februari gewoon in de winkels voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.