PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het is bekend dat Valve, de makers van Half-Life en Steam, last heeft met tellen. Één en twee lukt daar meestal nog wel. Maar wat daarna komt, weten ze vaak niet. Level Designer Dario Casali heeft in een interview met IGN geprobeerd uit te leggen waarom het zo lastig voor hen is.
Casali sprak in het bijzonder over waarom Episode 3 nooit gemaakt en uitgekomen is. Het heeft volgens hem alles te maken met de grootte van de game. Want het plan was om elk jaar een nieuwe episode uit te brengen na Half-Life 2 om zo de fans zoet te houden tot deel 3 uit zou komen. En we weten wat daarna gebeurd is… Bij de eerste episode lukte dat ook prima. Daarna ontstonden de problemen. Om de ideeën die Valve had te kunnen realiseren waren eigenlijk gelijk twee vervolgen nodig. Oftewel, bij de tweede episode kwamen ze er achter dat de plannen die ze hadden voor dit spel veel te groot waren voor een development cyclus van één jaar. En dus zag het team meteen in dat het plan dat ze hadden niet ging werken. Waarmee ze de fans dus toch lang in het donker zouden laten zitten. Wat ook geschiedde…
Ook was het team zo enthousiast dat het er op begon te lijken dat elke episode eigenlijk alleen maar aanleiding zou geven voor nog meer delen in de reeks. Waardoor een volwaardig vervolg als Half Life 3 zo goed als onmogelijk werd. Want waar zouden dan moeten beginnen? Om dan toch de wereld van Gordon Freeman ietwat meer uit te diepen en het wachten op deel 3 te verzachten, bleek een prequel een betere optie. En daar hebben ze dan ook voor gekozen, waardoor we sinds gisteren aan de slag kunnen met Half-Life Alyx. Deze game staat op Steam.