Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
De Tomb Raider reboot van Crystal Dynamics stond voor dit najaar in de planning, maar net als BioShock Infinite laat Lara ook nog even op zich wachten en is de game vertraagd naar 2013.
De vernieuwde Mevrouw Croft wordt verwacht in het eerste kwartaal van 2013 en dit kan oplopen tot een vertraging van een dikke zes maanden! Crystal Dynamics studio baas Darrel Gallagher maakte de vertraging op het officiële Tomb Raider blog bekend. Zijn excuus, de reboot bewandeld een compleet nieuw pad en de studio heeft simpelweg meer tijd nodig: “We’re doing things that are completely new to Tomb Raider in this game and the additional development time will allow us to put the finishing touches into the game and polish it to a level that you deserve.”
Gallagher benadrukt dat zijn studio een topproduct wil afleveren en de game daarom niet te gehaast in de winkels legt. Hij gaf aan dat zijn team twee doelstelling voor ogen heeft; ten eerste “suprise and excite gamers” met een moderne Tomb Raider game, en ten tweede “make this the best game of our careers, something we would be really proud to be a part of.” Gallagher is er dan ook van overtuigd dat ze goud in hun handen hebben en kan hij eigenlijk niet wachten om de nieuwe Lara met ons te delen. De verwachtingen rond de reboot zullen met Gallagher’s bericht alleen maar stijgen en wellicht nog meer druk op de schouders van de Crystal Dynamics leggen. Op de E3 van vorig jaar was de pers laaiend enthousiast over de game en won het ook meerdere prijzen. Of Crystal Dynamics dit jaar hetzelfde trucje uit kan halen, is nog maar de vraag.
De Tomb Raider reboot verschijnt voor de PlayStation 3 en Xbox 360, en sleept hopelijk een dikke laag Lara Croft nostalgie met zich mee. Wat vind jij van al die vertragingen de laatste tijd, hebben de ontwikkelaars daadwerkelijk meer tijd nodig of ontwijken ze de najaars-drukte om in het voorjaar meer winst te behalen?