Menu Premium

Toegewijde servers zijn niet de oplossing voor bugs volgens Mark Rubin

Gamekings Redactie 08/10/2013 0 Tweet Het Like/Deel Het

Online gamen is populairder dan ooit en bij zoveel internetverkeer komt het vaak voor dat je tussen de potjes door lang moet wachten voordat de volgende begint. Of dat midden in een potje Call of Duty ineens de verbinding wegvalt. Het is een eerste-wereld-probleem waardoor veel gamers spontaan kaal worden. Vaak wordt schreeuwend gevraagd om toegewijde servers voor een stabiele online spelervaring, maar toegewijde servers zijn niet de oplossing voor bugs volgens Mark Rubin. Wat?! Toegewijde servers niet ‘zaligmakend’?

In een tijd waarin de mogelijkheid om games na de release te patchen gretig wordt gebruikt, lijkt het wel alsof sommige ontwikkelaars steeds luier worden en onafgeronde games releasen. Het duurt vaak een maand of twee voordat alle bugs volledig uit de game verwijderd zijn, als dat al wel helemaal gebeurt. Het gebruik van toegewijde servers moet ervoor zorgen dat bugs en dergelijke problemen sneller de kop wordt ingedrukt, omdat alles via de servers van de ontwikkelaar gaat en niet via de console van de host die de match mogelijk maakt.

Mark Rubin, executive producer bij Infinity Ward, ziet het gebruik van toegewijde servers niet als zaligmakend. “Gebruik maken van een host is niet zo’n groot probleem als sommige mensen beweren. Als ik eerlijk ben is het internet een rare, wilde en gekke jungle. Soms krijg je goede matches en soms slechte”, beweert Rubin. “Tot op zekere hoogte bieden toegewijde servers een oplossing, maar er zijn situaties waar toegewijde servers een zekere persoon in een zekere geografische plaats kunnen benadelen”. Alleen valt er volgens Rubin geen duidelijke oorzaak aan te wijzen.

Volgens de executive producer van Infinity Ward vind je straks de beste multiplayer-ervaring op Xbox One, dankzij Call of Duty: Ghost’s toegewijde servers. Overigens werd onlangs bekend dat de game op elk platform door toegewijde servers ondersteund gaat worden. Mogelijk bieden de robuustere bronnen van de Xbox One een voordeel ten opzichte van de concurrentie, maar dat moeten we in de praktijk nog maar zien. Rubin geeft aan dat het gebruik van toegewijde servers niet dé oplossing is, maar een enkele stap in het doorlopende proces in het streven naar verbetering.

Toegewijde servers zijn niet de oplossing voor bugs volgens Mark Rubin

Toegewijde servers zijn niet de oplossing voor bugs volgens Mark Rubin

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch