PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Kijk, daar houden wij van. Publishers die luisteren naar gamers, niet arrogant zijn en tips echt ter harte nemen. The moniker t0st is een fanatieke GTA Online speler. En hij – net als veel anderen – had zijn zakken vol van de trage laadtijden van GTA Online op PC. Daarom bedacht hij een oplossing, die de laadtijden met 70% terug brachten. Rockstar heeft op t0st’s werk gelet, want het bedrijf gaf maandag aan dat zijn fix voor de trage laadtijden legit is. Rockstar gaat de fix daarom bij de volgende update doorvoeren. Wat dit concreet betekent? Simpel: de laadtijden zijn van zes minuten terug gebracht naar twee minuten. Nog lang, maar wel een stuk beter behapbaar.
Iedereen die wel eens GTA V heeft gespeeld kent het wel: GTA Online doet er bijna zes (!!!) keer zo lang over om te laden dan GTA V. Rockstar heeft dit probleem al eerder geconstateerd, maar kwam zelf niet met een oplossing. Daarom wilde de developer eerst onderzoeken of dit daadwerkelijk een goede fix ging zijn. t0st was hier echter meer dan zeker van. Hij spotte in de main code van de game een zogenaamde single-threaded CPU die 10MB moest processen voor alle items die te koop zijn in game. De fix van t0st werkt dubbelop: het reduceert de tijd die het duurt van de CPU om al die items te lezen. En het heeft een efficiëntere manier om dubbele items te checken.
Iets waar veel ontwikkelaars van worden beticht is dat ze niet luisteren naar de community. Rockstar geeft hiermee aan dat ze dat wel doen. Sterker nog: ze nemen zelfs zaken over van de community. “After a thorough investigation, we can confirm that player t0st did, in fact, reveal an aspect of the game code related to load times for the PC version of GTA Online that could be improved,” aldus Rockstar. Het bedrijf geeft daarnaast aan dat het de fix van t0st door gaat voeren in een toekomstige update.