PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Resident Evil Village is een topnotch horror game. Met deze editie wil Resident Evil terugkeren naar de totale horror van de oude games. Echter: omdat spelers in deel 7 nogal eens overdonderd werden door absolute terror en de boxers vol scheten, besloot Capcom om deel 8 wat toegankelijker te maken. Dit komt de speelbaarheid voor nieuwe spelers ten goede. En bovenal: een horror game maken is tof, maar als je hem niet speelt omdat ie té eng is heeft het ook niet zoveel zin.
Resident Evil 7 was een behoorlijk enge game. Veel jump scares ook. Sommige gamers klaagden na afloop bij Capcom dat de game té eng was. Zo eng zelfs, dat ze de game niet verder wilde spelen. En eng willen zijn is uiteraard het doel van een horror game, maar als je niet verder durft, moet je iets anders doen als Capcom zijnde. “In one regard, that’s exactly what’s we’re striving for, so it’s a huge compliment for us,” aldus producer Tsuyoshi Kanda. “But at the same time, it’s always our goal to create something that anybody can feel comfortable jumping in and playing. So we eased up on the tension curve [in Village] relative to Resident Evil 7: Biohazard, so players aren’t in constant fear.”
Het begin van Resident Evil 7 was gelijk een aardig heftige binnenkomer. Hier werd Ethan Winters in een huis achterna gezeten door bezeten familieleden. De momenten waarop de familieleden tevoorschijn kwamen waren niet scripted. Met als resultaat dat je continu op je hoede moest zijn voor de gekke moeder die je kon bestormen vanuit het niets. Voor de doorgewinterde horror spelers is dit uiteraard fantastisch. Maar voor de mensen die net met de serie willen beginnen, bleek dit nogal heftig. Dat gezegd hebbende: Village is niet ineens heel soft geworden. Integendeel zelfs: de game is nog steeds goed eng en gezegend met een vette spanningsboog.