PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
De Pokémon Sword & Shield spellen zijn zeker niet uitgekomen zonder de nodige drama. Van een gelimiteerde Pokédex tot wellicht tegenvallende grafische pracht en praal. Toch zal niemand dit probleem hebben verwacht: de spellen zorgen voor problemen met apparaten van het merk Roku.
De problemen kwamen voor het eerst naar boven toen een Reddit-gebruiker meldde dat zijn Insignia Roku televisie vast zat in een zogenaamde boot loop, waardoor hij niet meer van zijn televisie gebruik kon maken. Als reactie op de klacht meldde een medewerker van Roku dat ze op de hoogte waren van problemen die te maken hadden met de Pokémon games. Ze gaven de tip om de Switch in airplane mode te zetten, terwijl ze zelf bezig zijn met het oplossen van het probleem. In airplane mode maakt de Switch geen online connectie, wat er op wijst dat de problemen te maken hebben met de online functionaliteiten van de Pokémon games.
Een andere Reddit-gebruiker heeft samen met zijn vrouw zelfstandig onderzocht waar het probleem in zit. Zijn vrouw heeft met een speciaal programma het netwerk binnen hun huis geanalyseerd. Op deze manier kwam ze erachter dat tijdens het spelen van Pokémon Sword & Shield de Nintendo Switch met snelle regelmaat het netwerk raadpleegt. Ze speculeert dat de Switch dit doet om mogelijk andere Switch consoles te vinden die op dat moment ook Pokémon Sword & Shield draaien. Blijkbaar zien de Roku apparaten deze data en denken ze dat deze data relevant is voor de Roku apparaten. De Roku apparaten proberen de data te lezen, wat natuurlijk niet lukt, en crashen vervolgens.
De problemen lijken zich niet te limiteren tot alleen de Insignia Roku televisie. Ook bijvoorbeeld de Roku Stick HD en de Roku 3 lijken er last van te hebben.
In Nederland is Roku niet een heel groot merk, dus wij zullen er niet zoveel last van hebben. Roku zelf zegt in ieder geval zo snel mogelijk de problemen op te lossen.