Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Eén van de redenen waarom de Xbox One één keer per 24 uur online moet zijn, komt door, zoals Microsoft dat noemt, ‘the power of the cloud’. Microsoft liet op de E3 presentatie zien hoe dit in z’n werk zal gaan in bijvoorbeeld Forza Motorsport 5. In de razendsnelle racer is het mogelijk om je eigen rijgedrag naar de cloud te uploaden, waardoor ‘jij’ het online opneemt tegen andere gamers, terwijl je helemaal niet aan het spelen bent. Sony heeft dit soort mogelijkheden ook in gedachten, want de PlayStation 4 heeft cloud-processing capaciteit.
Dit geeft de baas van Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida, aan in een interview met Polygon. De man die een groot deel van de E3 presentatie van Sony leidde, geeft ook meteen voor de zekerheid nogmaals aan dat je op de PlayStation 4 niet ‘always online’ hoeft te zijn. Yoshida geeft aan dat je onder andere niet altijd online hoeft te zijn vanwege de slechte reacties op het fenomeen en omdat het internet er volgens de man nog niet klaar voor zou zijn. Wel heeft Yoshida aangegeven dat het gebruik van cloud-processing afhankelijk is van de ontwikkelaars.
Yoshida zegt vervolgens dat er nu al veel dingen door de cloud worden gedaan, dingen zoals bijvoorbeeld online matchmaking en het linken van spelers. De baas van Sony Worldwide Studios geeft vervolgens aan dat zeker niet elke titel gebruik gaat maken van de cloud-processing capaciteit, maar dat sommige games dat natuurlijk wel nodig hebben. Hierbij kun je denken aan Destiny, een game die volgens ontwikkelaar Bungie zich in een hele grote online wereld afspeelt.
Sony gaat natuurlijk al heel veel met de cloud doen, aangezien het bedrijf vanaf begin 2014 games via de cloud gaat aanbieden met Gaikai. Voor wie de perspresentaties van Sony de laatste tijd niet gevolgd heeft: Gaikai is een cloud-based streamingservice, die volledige games naar jouw PlayStation 4 kan streamen in de toekomst. Gaikai is in 2012 overgenomen door Sony voor het duizelingwekkende bedrag van 380 miljoen dollar.
Ben jij al klaar voor cloud-processing functionaliteiten op de consoles?