Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Het eerste seizoen zit er bijna op! Dat betekent tijd voor gamers om de laatste puntjes binnen te sprokkelen en tijd voor Blizzard om te evalueren en Overwatch klaar te stomen voor seizoen twee. Het evalueren is inmiddels klaar en de Overwatch Competitive Mode krijgt grote veranderingen, aldus Overwatch-director Jeff Kaplan.
Kaplan legt in een Youtube-video uit dat met name het skillrating-systeem op de schop gaat. Ten eerste loopt die rating straks niet van 1 tot 100, maar van 1 tot 5000. Dit moet er voor zorgen dat je niet langer het idee krijgt dat een gespeeld potje bijna niets veranderd aan je rating. De games die je speelt lijken zo een veel substantiëlere bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van je skillrating. Ten tweede worden er tiers geïntroduceerd. Heb je een skillrating van tussen de 2000 en 2499, dan val je bijvoorbeeld in de tier Gold. Op deze manier hoopt Blizzard dat spelers zich meer associëren met de tier waar ze in vallen, dan met hun skillrating. Dit om te voorkomen dat je meteen flink baalt als je rating een stukje daalt. Wanneer je eenmaal een tier hebt bereikt, kun je de beloningen aan het eind van het seizoen voor het bereiken van die tier in principe niet meer verliezen. Enkel bij de hoogste tiers kunnen deze je nog door de vingers glippen.
Verder zijn er nog een aantal veranderingen waar Kaplan in de video uitleg over geeft, maar hij zegt ook dat er veranderingen zijn die we pas zullen gaan zien in de patch notes. Wat vind jij van deze veranderingen in de Overwatch Competitive Mode en welke veranderingen zie jij nog graag toegepast worden?
Bron: VG24/7