Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Alex Hutchinson ontwikkelaar van Assassin’s Creed 3 zegt dat triple A games snel verleden tijd zijn. Als we de creative director mogen geloven is het derde deel in de franchise de laatste van de ‘dinosauriërs’. Grote toptitels met een leger aan mensen achter het productieproces sterven uit en worden snel iets van het verleden.
“We zijn de laatste van de dinosauriërs. We maken nog steeds die monster triple A game met erg grote teams en meerdere studio’s die helpen bij verschillende onderdelen. Er worden steeds minder van dit soort games gemaakt. We voelen echt dat dit een zeldzame kans was.”
Hutchinson praat nog verder over de ervaring van het maken van een game van deze omvang: “We hadden een ervaren team dat al langer aan de franchise werkte. We hadden de volle support van Ubisoft om iets grandioos te maken”, en dit in drie jaar tijd, wat volgens de creative director iets aparts is deze dagen. “De techniek en hardware waren beide volwassen, wat ons de kans gaf om meteen te knallen in plaats van basisdingen te moeten bouwen.”
Dat klinkt allemaal goed, maar dit gaat volgens Hutchinson dus veranderen. “Velen van ons geloven dat dit echt een ‘once-in-a-career-opportunity’ was”, Gelukkig hebben we de foto’s, euh, games, nog. Zie jij dit als een reële ontwikkeling, of lult hij wat jou betreft maar raak?