PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Terwijl men buiten geniet van de zoveelste heerlijke zonnige dag en gamers ongetwijfeld met hun airco aan en de blinderingen omlaag het felle licht vervloeken, gaat het bizarre nieuws omtrent het annuleren van Disney Infinity gewoon verder. Twee dagen geleden kon je bij ons al meer lezen over het hoe en waarom van Disney’s besluit, namelijk een verandering in strategie wat betreft video games en de volgens Disney teruglopende populariteit van het genre. Vandaag kwamen meer details boven tafel.
Volgens bronnen van Kotaku gaf Disney afgelopen woensdag niet het volledige verhaal bloot. Zo zijn er geruchten dat slecht management een rol zou hebben gespeeld in het annuleren van deze – eigenlijk winstgevende – franchise. Volgens rapporten deed Disney Infinity het alles behalve slecht. De game was met afstand de populairste titel in het toys-to-life-genre en bracht ruim een half miljard op, waarvan 200 miljoen alleen al voortkwam uit de Star Wars content. Dat Disney dat nog steeds niet als genoeg zag is op z’n zachtst gezegd opmerkelijk te noemen.
Vandaag werd tevens bekend dat developer Ninja Theory bezig was met meer Star Wars-content, die samen met de film Rogue One: A Star Wars Story uit had moeten komen. Daarnaast waren er plannen voor een Disney Infinity 4.0-release en werd er gewerkt aan een langverwachte story mode. Al deze plannen maken het plotselinge einde van de serie extra zuur en één van de bronnen meldde dan ook dat ze nog nooit hebben meegemaakt dat zo’n goedlopende AAA-titel afgekapt werd.
Wat denken jullie over deze beslissing? Maakt Disney hier een fout of is dit gewoon het risico van een multinational die zich mengt in de games industrie?
Bron: Kotaku