Menu Premium

Nieuw patent EA past moeilijkheidsgraad in games automatisch aan

JeffreyHage 09/04/2021 0 Tweet Het Like/Deel Het

EA heeft een interessant patent aangevraagd. De game ontwikkelaar heeft de ambitie om de games te maken met een automatisch aanpasbare moeilijkheidsgraad. Met deze techniek wil EA statische moeilijkheidsgradaties aanpakken en daarnaast zorgen dat je de game langer speelt. Maar is het een goed idee om spelers niet langer zelf de keuze te geven om hun moeilijkheidsgraad aan te passen? En wat betekent dit voor streamers die nu al worden afgemaakt voor het soms lage niveau waar ze op spelen?

Een behoorlijke data analyse

Het systeem wat EA wil gaan gebruiken heet Dynamic Difficultly Adjustment System (wat we vanaf nu DDAS gaan noemen). Dit systeem analyseert een gebruiker en de ervaring die een gebruiker met een game heeft. Het systeem analyseert vervolgens deze data en maakt daarop een voorspelling over hoe lang een speler de game blijft spelen als de moeilijkheidsgraad blijft zoals die is. De AI past vervolgens ongemerkt de moeilijkheidsgraad aan zodat jij betrokken blijft bij de game en door wil spelen. EA’s patentaanvraag loopt inmiddels, maar dit betekent nog niet dat de technologie er ook daadwerkelijk gaat komen. Het voordeel van de technologie is dat je uitgedaagd wordt én blijft. Daarnaast moet het voor iedereen ook mogelijk worden om games te spelen (zelfs als je er niet zo goed in bent). Het nadeel is dat je zelf geen controle meer hebt over de moeilijkheidsgraad van je game. Dus als deze technologie er komt moet het wel écht goed werken.

EA kan wel wat positiefs gebruiken

Het gaat over het algemeen vrij goed met EA, maar regelmatig komt er toch iets naar boven waar we van schrikken. Zo is het EA-gate schandaal nog steeds een behoorlijke rel, waar EA zelf nog onderzoek naar aan het doen is. En we zwijgen maar over over de Lootboxes affaire. Deze is al jaren aan de gang (en ook Brazilië wil er nu korte metten mee maken). En nu dus een techniek, die voor veel gamers trof klinkt, maar geheid wenkbrauwen gaat fronsen bij mensen die bang zijn voor verslaving. Want, zoals EA al aangaf, ze willen dat je de game blijft spelen. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Volg gamekings ook op social media Instagram Youtube
HomeVideosNieuwsPremiumPodcastMerch