Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Vorige week werden we verrast met het nieuws dat de Amerikaanse developer Gearbox, bekend van onder andere de Borderland’s en Brother in Arms series, gekocht was door de Zweedse Embraced Group. 1.3 miljard dollar bedroeg het prijskaartje. Over deze aankoop maakten we vorige week nog een item. Er zit echter nog een staartje aan het verhaal. Volgens een journalist die goed ingevoerd is bij Microsoft, heeft het bedrijf namelijk overwogen om Gearbox Software te kopen. Ze trokken zich echter op het laatste moment terug. Mogelijk omdat de prijs te hoog was…
Embracer Group, het moederbedrijf van meerdere studio’s zoals Koch Media en THQ Nordic, kocht Gearbox onlangs dus voor een schamele 1,3 miljard dollar. Maar als we Segment Next journalist Brad Sams mogen geloven was de fusie alleen mogelijk omdat Microsoft zich terugtrok uit een mogelijke overname. Sams gaf helaas geen verklaring waarom Microsoft de onderhandelingen had stopgezet, maar wij gaan er stilletjes van uit dat het terugtrekken te wijten is aan het prijskaartje van de studio in combinatie van de weigering van 2K om afstand te doen van de Borderlands-franchise.
De interesse van Microsoft in Gearbox Software is op zich niet echt verrassend. De Amerikanen hadden een aantal jaren geleden ook al belangstelling getoond voor de studio. Dat was omdat ze toen op zoek waren naar een ontwikkelaar voor Halo 4. Uiteindelijk richtte Microsoft zelf het 343 Industries op. Microsoft weegt echter wel goed of er genoeg potentieel is om de aankoopprijs terug te verdienen. En zonder Borderlands was dat voor hen dus niet duidelijk genoeg. En dat snappen we eigenlijk wel. Borderlands is de parel van Gearbox en die wil je natuurlijk exclusief op Game Pass hebben. dat zou enorm veel mensen naar deze service trekken. Nu bepaalt 2K dat en die zijn niet achterlijk. Daarvoor is de PlayStation fanbase te groot.