Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Na het wegvallen van Don Mattrick bij Microsoft, heeft het bedrijf het roer volledig omgegooid. Ongeveer een maand geleden werd bijna de gehele visie voor de toekomst van de Xbox One uit het raam gegooid, terwijl ook de geruchten over een Xbox One zónder een Kinect sensor steeds sterker worden. Hoewel het eerstgenoemde is gebeurd toen Mattrick nog werkte bij Microsoft, viel hij al redelijk snel daarna weg bij het bedrijf. Gisteravond heeft het bedrijf achter de Xbox One opnieuw de ruiten laten breken, door het hele beleid rondom het uitgeven van games uit het raam te gooien. Nu komen we daar meer vanaf te weten, want Microsoft licht het nieuwe indiebeleid verder toe.
Om te beginnen leren we dat de debug-versies van de Xbox One, versies waarop de games gemaakt en getest worden, bijna exact hetzelfde zijn als de uiteindelijke Xbox One. Dit zegt Boyd Multerer, de director of development van Microsoft. “Het enige verschil tussen de debug-versies en de uiteindelijke versie is dat je kunt zien welke ‘Application Programming Interface’ er op het moment in productie is”, aldus Multerer.
Chad Gibson, een zeer belangrijke program manager voor Xbox Live, voegt hier aan toe dat de Xbox One in tegenstelling tot de Xbox 360 veel minder gepatenteerde tools bevat, waardoor iedereen uiteindelijk zou kunnen leren om te programmeren voor het nieuwe vlaggenschip van Microsoft. Wanneer je hier goed mee omspringt, is het volgens de man zelfs mogelijk om je eigen ontwikkeltools te gebruiken om te programmeren voor de next-gen console.
“Bij de nieuwe Xbox gaat het puur om productie”, vervolgt Gibson. “Op de Xbox 360 vroegen we de ontwikkelaars om hun game of applicatie langs het CertificationNet en PartnerNet te laten gaan. Dit voelde voor sommige ontwikkelaars alsof er muren stonden in het productie- en ontwikkelproces. Dat staat de ontwikkelaars op de Xbox One niet langer meer in de weg”, aldus Gibson.
Wel vervolgt Gibson later in het interview dat PartnerNet nog steeds erg belangrijk is voor de toekomst van de Xbox One, maar ook vooral voor de toekomst van de Xbox 360. “We zijn zeker nog niet klaar met de Xbox 360”, aldus één van de grote mannen achter Xbox Live.
Steeds beter lijkt Microsoft te begrijpen waar de industrie op dit moment staat. Met het wegvallen van Don Mattrick lijkt er een rotsblok van de schouders van het bedrijf te zijn afgevallen. Wat vind jij van het nieuwe indiebeleid van Microsoft?