PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
We waren behoorlijk psyched voor Mass Effect: Andromeda tijdens de afgelopen E3, en tijdens de show van EA moesten we het helaas doen met een veredelde dev diary. Niettemin komt het nieuwste deel in de populaire sci-fi franchise gestaag onze kant op. Zodoende wordt er mondjesmaat meer bekend over de game, bijvoorbeeld dat Mass Effect: Andromeda niet beïnvloed wordt door je gekozen einde uit de eerste trilogie.
Het is inmiddels een berucht moment in de game-geschiedenis: het einde van Mass Effect 3. Menig gamer was teleurgesteld door het feit dat de breed uitwaaierende verhaallijnen van de gehele trilogie uiteindelijk leidden tot een keuze uit vier cutscenes die niet vreselijk veel van elkaar verschilden. Wat dat betreft zal het voor velen goed nieuws zijn dat Mass Effect: Andromeda met een schone lei uit de startblokken gaat, zonder de sporen van jouw gekozen einde in de speelwereld te laten tonen.
“We willen dat dit een nieuw verhaal wordt, en we kunnen moeilijk zeggen dat het een nieuw verhaal is terwijl je evengoed moet snappen hoe [de vorige trilogie] eindigde,” aldus BioWare-opperhoofd Aaron Flynn in een interview met Eurogamer. Op zich goed te doen natuurlijk, aangezien het slot van ME3 enkel van invloed is op ons melkwegstelsel, en Andromeda zich afspeelt in een compleet ander sterrenstelsel, far far away. Toch zullen de fans van de serie momenten van herkenning ervaren. Mass Effect-schrijver Mac Walters: “Het is belangrijk voor ons om op de achtergrond elementen uit de Trilogie te hebben, voor de fans. Uiteindelijk is dit bedoeld als een vers verhaal, maar we willen dat mensen dingen tegenkomen en denken: ‘Oh, ik herinner me dat personage.'”
In het interview nam Flynn verder nog wat zorgen weg over de vermeende moeizame productie van Mass Effect: Andromeda. “Dragon Age: Origins duurde zes jaar. Star Wars: The Old Republic duurde zes jaar. De eerste Mass Effect vier. Misschien zijn we gewoon niet de snelste hierin!” De game staat nu gepland voor het voorjaar van 2017, uitkomend op PC, PlayStation 4 en Xbox One. Volgens BioWare zullen we pas in november meer van de game te zien krijgen.
Bron: Eurogamer