PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
LucasArts legt de lat hoog voor Star Wars 1313, zo wordt duidelijk in een interview door OXM met LucasArts’ creative director Dominic Robilliard. Maar de ambitie reikt dan ook zover omdat de fans van de Star Wars franchise nu eenmaal alleen het beste mogen verwachten uit hun geliefde universum.
“Aanvankelijk was het erg intimiderend. We hebben een hoop gepraat over de kostbare verantwoordelijkheid die wij hebben om te voldoen aan de verwachtingen van de fans. Toch, vanaf het moment dat we besloten hebben aan welke sleutelonderdelen veel tijd en zorg aan besteed moet worden als vertaling van het typische Star Wars universum, bleef er nog genoeg ruimte over. Het is dan bevrijdend te ervaren hoeveel er over blijft voor ons om mee te experimenteren, zowel in thema en verhaal, maar ook in de gameplay zelf.”
Uit het interview wordt ook duidelijk hoe dankbaar ze zijn voor de ondersteuning van de CGI afdeling, ILM van LucasArts. Zij blijken in staat om alle elementen van de game tot een solide geheel te smeden.
“Ook erg intimiderend om een filmafdeling die al zoveel oscars heeft binnengesleept op de verdieping boven je te hebben. Zij zijn min of meer de absolute top in de wereld in wat ze doen. Ik wist niet zo goed wat ik kon verwachten. Een hoop van hen waren net klaar met hun werk voor The Avengers, en kwamen al een week daarna op bezoek bij ons. Toen we pas net begonnen waren met elkaar werd het succes van The Avengers al snel duidelijk met meer dan 1 miljard dollar aan omzet. Ik was dus wel bang dat we met een enorme partij ego’s aan de slag moesten, maar zij bleken een ongelofelijke bescheiden ploeg mensen die gewoon een enorme liefde voor hun vak hebben.”
“We hebben met hun heel goed de game kunnen ontleden in zijn verschillende componenten en zo precies kunnen bepalen waar we met hun konden samenwerken. Dit heeft verassend goed uitgepakt voor de game.”
Concluderend gaat Robilliard nog even in op de manier waarop ze de volwassen donkere rand om de game willen creëeren. “Door het hoofdpersonage een stuk kwetsbaarder te maken dan de helden die doorgaans in Star Wars schitteren, is het makkelijker je te identificeren met hem. De omgeving zelf werkt ook erg sterk als achtergrond voor de meer donkere en sinistere personages in de game. Om de uithoek van het universum te visualiseren, waar ook Han Solo en Jabba the Hutt vandaan komen, is erg bijzonder om te mogen doen. Ook ik ben opgegroeid met de oorspronkelijke trilogie.”
En zo zijn we weer een stukje wijzer over wat we mogen verwachten van Star Wars 1313 die uitkomt in 2013. De combinatie van nieuwe hardware voor de next-gen consoles en de inspanning van ILM prikkelt de fantasie over hetgeen ons te wachten staat. Alle journalisten die de game hebben gezien rollen tot dusver over elkaar heen van enthousiasme, dus dan hopen we toch dat dit wel eens één van de betere launchtitels zou kunnen worden voor de nieuwe systemen. Hoe denk jij erover? May the force be with this game or stick it where the sun don’t shine? Laat het ons weten!