PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Anthem is inmiddels meer dan een jaar uit (22 februari 2019) op PC, PlayStation 4 en Xbox One en we mogen stellen dat de game niet de hoge verwachtingen heeft waargemaakt. BioWare heeft al meerdere malen aangegeven dat de game nu zijn grootste succes is geweest. Sindsdien heeft BioWare zijn best gedaan om de game zelf beter te maken. Nu lijkt er na ruim een jaar eindelijk echt werk gemaakt te gaan worden om de onderste steen boven te krijgen.
“Spoiler: this is going to be a longer process. And yes, the team is small but the whole point of this is to take our time and go back to the drawing board. And a small team gives us the agility a larger one can’t afford,”. Dit waren de woorden van Christian Dailey, studio director bij BioWare Austin via een blog update. Volgens Dailey is het van belang dat BioWare ‘open en honest’ is met de spelers die nog over zijn.
“The reality is you will see things that look awesome but end up on the cutting room floor or things that you might think suck that you feel we are spending too much time on, but in the spirit of experimentation this is all OK. We really want to provide you all the transparency we can because of your passion and interest in Anthem. But, with that comes seeing how the sausage is made—which is not always pretty by the way.”, aldus Dailey.
Dat lijkt de boodschap te zijn. En een ruim na de release van de game is dat misschien niet de boodschap waar fans van de game op zaten te wachten. De game zelf lijkt via constante updates (niet per se content updates, maar game updates) beter en beter gemaakt te gaan worden. De vraag is echter of dit nog wel zin heeft of dat BioWare simpelweg aan een dood paard aan het trekken is.