PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Dat de Xbox One standaard wordt geleverd met de Kinect-camera is ondertussen al lang en breed bekend. Dat de Xbox One daarnaast ook de mogelijkheid heeft om gebruiken van de zogeheten cloud AI, wisten we ook al. Nu wordt duidelijk dat ontwikkelaar Rare deze twee gaat combineren, want Kinect Sports: Rivals maakt gebruikt van de Xbox One’s cloud AI-opties. Hoe zit dat dan precies?
De Xbox One’s cloud AI-opties betekenen niets minder dan dat data van andere spelers gebruikt wordt om computergestuurde tegenstanders realistischer gedrag te laten vertonen. Eerder werd al duidelijk dat onder andere Forza Motorsport 5 deze methode gaat gebruiken voor coureurs, maar nu blijkt dat ook Rare soortgelijke plannen heeft met Kinect Sports: Rivals. In een interview dat Rare’s executive producer Danny Isaac gaf aan OXM, legt hij uit hoe het in elkaar steekt.
“Sport heeft zoveel meer waarde als je speelt met vrienden of rivalen, in plaats van computergestuurde tegenstanders. Daarom hebben we de optie om jezelf in te scannen, zodat je Champion ook daadwerkelijk jou wordt’, vertelt Isaac. “Dat is niet het enige, want het registreert ook hoe goed je speelt. Stel ik speel in m’n eentje en jij bent offline, kan ik wel tegen jouw personage spelen en dan voelt het ook echt alsof ik tegen jou speel.”
Als het werkt zoals Danny Isaac omschrijft, kan het zomaar zijn dat de Xbox One’s cloud AI-opties een toffe toevoeging kan zijn. Kinect Sports: Rivals heeft nog geen releasedatum, maar naar verwachting komt deze uit in het eerste of tweede kwartaal van 2014.