PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het is al een tijdje duidelijk dat ontwikkelaars hun best doen om hun next-gen games allemaal op 60 frames per seconde te laten draaien. Dat ontwikkelaar Guerrilla Games dat ook met hun aankomende game wil, wisten we ook al. Het kost flink wat rekenkracht om dat voor elkaar te krijgen, maar het lijkt erop dat we niet hoeven in te leveren. Killzone: Shadow Fall kan 24 vijanden tonen op 60fps, waardoor je snelheid én een chaos aan schietgevechten op je beeldscherm kunt verwachten.
In een interview dat lead designer bij Guerrilla Games, Eric Boltjes, had met Official PlayStation Magazine vertelde hij meer over wat we kunnen verwachten van Killzone: Shadow Fall. “Voor mij als game designer was het vooral interessant om meer gameplay-elementen op het scherm te krijgen. Meer verschillende vijanden, meer type wapens. Grotere levels. Het geeft veel meer ingrediënten om mee te spelen. Eerder werden we aardig beperkt. Het was slechts mogelijk om zes of zeven vijanden op het scherm te krijgen, slechts twee typen en het moest op een specifieke afstand zijn”, zo vertelt Boltjes.
Boltjes vertelde verder dat het mogelijk is om 24 vijanden op het scherm te krijgen met Killzone: Shadow Fall. Als er eentje bijkomt, zorgt het namelijk voor framerate-problemen. “Het is mogelijk om 24 vijanden te tonen, maar dat is slechts de vijand-AI (artificial intelligence, red.). Er zijn nog meer soorten van vijand-AI, meer dingen die kapot kunnen en veel dynamische objecten. Deze hebben een veel hoger limiet.”
Misschien lijkt 24 niet zoveel, maar als ze allemaal slim zijn en niet als marionetten op je scherm verschijnen, is het best wel indrukwekkend. Laten we hopen dat het de standaard legt voor alle next-gen games, want naast prachtige graphics op 60fps willen we natuurlijk ook vooruitgang zien qua gameplay. We gaan het merken op 29 november, want dan ligt Killzone: Shadow Fall in de winkels voor de PlayStation 4.