Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
We hebben heel wat nieuws gehoord over Cyberpunk 2077 sinds het vorige jaar de eerste gameplay beelden toonde. Nu we steeds dichter bij de officiële lanceringsdatum komen, komen nieuwe details naar voren om spelers klaar te stomen voor hun verkenning van Night City. Zoals de lifepaths die spelers bij het begin kiezen. We hebben het al eerder gezegd, Cyberpunk 2077 is gemakkelijk een van de meest grote releases van games in 2020. En met de nieuwste details vrijgegeven voor het publiek, is de verwachting dat dit spel alleen maar groter wordt. Vandaag is er informatie over de moeilijkheidsopties die beschikbaar zijn en hoe de hardcore-modus eruit zal gaan zien.
Onlangs sprak CD Projekt Red-ontwikkelaar die verantwoordelijk is voor UI, Alvin Liu, met WCCF Tech. Over de aankomende release van de videogame. In het gesprek zien we dat de ontwikkelaars fans van Keanu Reeves waren. Wat ertoe leidde dat de acteur een rol speelde voor het spel. Verder besprak Alvin hoe de speler niet alleen Night City maar ook de buitenwijken van het gebied vrijelijk kan verkennen. Maar één element dat de aandacht van gamers moet vast houden die van een echte uitdaging houden, zal de Cyberpunk 2077 hardcore moeilijkheidsgraad zijn.
Een van die opties is naar verluidt een Hardcore-modus die spelers in een zware strijd met waarschijnlijk sterkere tegenstanders zou zetten. Een ander element dat de Hardcore-modus voor spelers zal introduceren, is echter het ontbreken van een gebruikersinterface (UI). Dit maakt het waarschijnlijk moeilijk om niet alleen te vertellen hoeveel gezondheid je hebt… Maar ook hoeveel munitie beschikbaar is. Alvin Liu zei ook dat als je liever van een meer verhalend avontuur geniet, de game instellingen zal hebben die meer geschikt zijn voor degenen die misschien niet bekend zijn met shooters.
“Yes, of course, of course. The most fun one I think will be the Hardcore setting where we turn off the UI you live as well. And that will be a real challenge for a lot of players. Also, at the same time, if you want to play more casually for the story and maybe you’re not experienced with shooters, which was a real big concern for us. We want to tell a story and maybe you’re a big fan of The Witcher and you’re not comfortable playing a shooter, we have settings available for that. We even have weapons for that. If you recall from last year’s demo, we had a weapon called the smart gun, which helps you aim. The bullets were much slower and usually a bit weaker. But if your aiming isn’t your forte, you can always pick up the smart gun.”