PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Op de E3, die inmiddels alweer even achter ons ligt, toverde id Software een verrassing uit de hoge hoed met de aankondiging van Quake Champions tijdens de Bethesda persconferentie. Na de herintrede van Doom is dit toch ook weer een old school shooter om oude tijden mee te doen beleven. Wie dacht dat je deze game ook met de controller van je favoriete console zou kunnen spelen komt bedrogen uit: id Software legt uit waarom Quake Champions een PC exclusive is.
It’s all about the frame-rates. Creative director Tom Willits en zijn team willen dat de game zeer hoge frame-rates behaald en dat is alleen mogelijk op PC. Als voorbeeld noemt hij Quake Live, waar in het verleden de grote stap van 30 naar 60 frame-rates gezet werd en het van groot belang is dat alles vlekkeloos werkt. Zeker nu de volgende stap die van 60 naar 120 frame-rates gaat zijn en dit verschil ook zeker een impact heeft.
“Ik moet toegeven dat een hoop spelers, waaronder ikzelf, het verschil niet eens zien. Sommige spelers zijn echter onmenselijk. Wij kunnen dan niet zeggen dat we een game voor hen gaan maken en deze niet ongelofelijk snel laten draaien” zei Willits tegen GameSpot. “Als we de pro’s verliezen, zitten we in de problemen”. Willits wil heel graag de 120 frame-rates en wellicht meer bereiken. Dit is de belangrijkste reden waarom id Software Quake Champions een PC exclusive maakt. “Geen excuses. Geen beperkingen”.
Een releasedate voor Quake Champions is nog niet bekendgemaakt. We zullen daar dus nog even op moeten wachten. Had jij Quake Champions graag op consoles gezien of ben je juist blij dat de game alleen op de PC verschijnt?
Bron: GameSpot