Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Afgelopen maandag stond de Notre Dame in Parijs in vuur en vlam. Een droevige gebeurtenis die een hoop schade heeft aangericht. Nu komt er mogelijk hulp vanuit onverwachte hoek, namelijk van Assassin’s Creed Unity.
Het gebouw is meer dan 800 jaar oud en is een groot deel van de Franse cultuur en geschiedenis geweest. Ter vergelijking: het is de grootste rivaal – de Eiffeltoren – is slechts 132 jaar oud. Dus je hebt een idee van hoe belangrijk Notre Dame echt is voor de mensen in Frankrijk en de wereld. Er worden al inspanningen gedaan om plannen te maken om de Notre Dame opnieuw op te bouwen. De schade had veel erger kunnen zijn dan uiteindelijk het geval was.
Het gebouw zal worden gerestaureerd en zal zo identiek mogelijk blijven aan het gebouw voor de brand. Wat inhoudt dat bouwers en architecten die bij het project betrokken zijn een aantal foto’s en video’s van de kathedraal bestuderen om het zo getrouw en zorgvuldig mogelijk te maken.
Hulp komt van over de hele wereld en een onverwachte informatiebron zou Ubisoft’s eigen Assassin’s Creed: Unity zijn. Zoals je misschien weet, is Unity gevestigd in Parijs, 1789, en biedt het een werkelijk verbluffende recreatie van de Notre Dame kathedraal. Het is deze ongelooflijk zorgvuldig samengestelde digitale versie van het gebouw die van onschatbare waarde zou kunnen zijn voor zijn de restauratie.
Een nieuw rapport van GPS World heeft nu gesuggereerd dat gedetailleerde 3D-kaarten zoals die in Assassin’s Creed: Unity een rol zullen spelen in het herstel van de Notre Dame in zijn oude glorie.
Hoewel we misschien niet hadden verwacht dat Assassin’s Creed als een onwaarschijnlijke held in de wederopbouwinspanning zou opduiken, is het toch logisch. Ubisoft heeft niet de neiging om te rommelen als het gaat om het opnieuw creĆ«ren van steden en herkenningspunten in hun games. En de versie van Notre Dame is misschien wel het beste werk tot nu toe.
Unity-kunstenaar Caroline Miousse vertelde The Verge al een tijdje dat Ubisoft’s versie van Notre Dame gemakkelijk het grootste gebouw in de game was en dat ze ‘letterlijk jarenlang druk bezig was met de details van het gebouw’.
Miousse was blijkbaar geobsedeerd door oude foto’s om alles precies goed te krijgen. En werkte zelfs met textuurartiesten om ervoor te zorgen dat ‘elke steen was zoals het hoort’.