PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het borrelt omtrent Halo Infinite tegenwoordig. Eerst vielen de graphics van de gameplay trailer enorm tegen. Hierdoor kregen 343 Industries en Microsoft het online zwaar te verduren. Vervolgens werd de game uitgesteld, waarschijnlijk om de graphics te verbeteren, tot in ieder geval 2021. En vorige week kwamen er ineens geruchten naar buiten dat Xbox speelde met het idee om de Xbox One versie geheel te laten vervallen. Geen paniek, dat laatste is gelukkig niet waar.
Even terug in de tijd. Afgelopen zondag verscheen ineens het bericht online dat de Xbox One versie van Halo Infinite wel eens achterwegen gelaten zou kunnen worden. Dit gerucht kwam van een Resetera user ‘Sponger’, welke eerder accurate details had over first-party Xbox titels. De reden hiervoor werd toegeschreven aan het feit dat de prestaties boven de 900p op de oudste Xbox One consoles dramatisch waren.
“The current version of Halo Infinite on Xbox One S is nowhere near 1080p (even lower than 900p) and is having serious asset loading issues (much worse that you have seen on PC demo), idea is to change at the engine level how assets load, make RT as default (improve/”unlock” some assets), improve geometry, post-processing and add more CPU bound interactivity. It’s pretty messy up there with decisions but they are convinced that they need to make best Halo game ever.”
Er werd zelfs gesproken over een nóg latere releasedate: 2022.
Tot vandaag. De community manager John Junyszek krijgt deze vraag, waarschijnlijk, wel vaker per dag gesteld. Wat deze keer dan anders maakt, weten we niet. De vraag werd gesteld door 24-voudig Halo kampioen Snip3down. Hij vroeg zich af waarom er geruchten waren omtrent een late releasedate. Waarop John meteen twee vliegen in één klap slaat.
Hey Eric – we're seeing lots of fake "leaks" out there, so please don't believe everything you read. There are no plans to change our 2021 release or the devices and platforms we'll be supporting. We're building Halo Infinite to be the best it can be on each device/platform ?
— John Junyszek (@Unyshek) August 25, 2020
Het lijkt nu dus gedaan te zijn met de geruchten omtrent géén Xbox One versie en een latere releasedate van 2022. Dat de Xbox One versie gewoon uitkomt is in lijn met de strategie van Xbox. Zij willen natuurlijk alle games op al hun platformen uitbrengen. Echter kan dit natuurlijk nog veranderen, want 343 Industries en Xbox willen dit the best Halo game ever maken. Daarnaast waren veel mensen positief gestemd over het feit dat de Xbox One versie niet zou uitkomen. De gedachtegang was natuurlijk dat als 343 zich alleen op de next-gen focust de game nóg beter wordt. En dan wordt Halo Infinite misschien wel dé systemseller voor de Xbox Series X, iets wat nu nog mist. Misschien kan de game zelfs eerder uitkomen als de Xbox One versie wordt stopgezet.
Wat denken jullie hiervan? Drop de Xbox One versie en maak Halo Infinite alleen next-gen of liever toch ook Halo Infinite op de Xbox One? Stel dat Halo Infinite een half jaar eerder kan uitkomen, zou dat het waard zijn om te breken met de strategie van Xbox?