PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
De Chinese game Geshin Impact gaat als een malle. De game heeft sinds zijn release op 28 september 2020 al meer dan 1 miljard dollar omzet gedraaid, zo bericht sensortower eerder deze week. Het grote succes van de game is te wijten aan de constante live-updates, events, features en karakters. En het meest wordt verdiend in de mobiele versie. Dit lijkt nog maar het begin van een immens succesverhaal.
874 miljoen dollar omzet in de eerste vijf maanden van de release. Onmogelijk? Niet als je Geshin Impact op de markt hebt gebracht. De game is gewoon te koop op mobile, PC en consoles, en sinds de release wordt er zo’n 160 miljoen omzet per maand gedraaid. In maart zijn de cijfers voor de ontwikkelaar helaas een beetje gedropt. Slechts 148 miljoen dollar. Wat een pech. De reden voor het (financiële) succes is dat de game je steeds snel nieuwe characters met nieuwe stats voorschotelt, die je uiteraard moet kopen. Zo werd er 2 maart nog een character met de naam Hu Tao geïntroduceerd. Alleen de komst van Hu leverde 13 miljoen dollar winst op. Ter vergelijking: per dag maakt Geshin Impact zo’n 5,8 miljoen dollar winst. Dit is dus zonder het lanceren van nieuwe characters, enkel de verkoop van de base game.
Mobile gamen is uiteraard al een tijd lang in opkomst. Zo is de mobile versie van Call of Duty nog steeds een ongekend succes (ondanks die overpowered skin) en is Lara Croft binnenkort ook op je mobieltje te bewonderen. Wat Geshin Impact echter anders – maar heel goed – doet, is dat het focust op de nummer 1 markt als het gaat om mobile gamen; China. 29,5% van de wereldwijde inkomsten vanuit mobile gaming komen namelijk daar vandaan. En door de Chinezen week na week lekker te maken met nieuwe content blijft de game in beweging en rinkelt de kassa. Daarnaast ligt de focus ook op Japan, nummer 2 op de lijst van mobile gaming. En ook daar komt het geld als water binnen stromen…