Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
Voordat de nieuwe studio 343 Industries werd opgericht, had Microsoft het idee om Halo 4 te laten ontwikkelen door Gearbox Software. Je weet wel, die studio van Randy Pitchford, die onder andere bekend is geworden door de Borderlands games. Dit kwam naar voren gekomen in een interview van IGN met de directrice van 343 Industries: Bonnie Ross.
Nadat Halo: Reach uit was gekomen besloot Bungie te stoppen met het maken van de Halo-games en dus een einde te maken aan een langdurige en zeer vruchtbare samenwerking met Microsoft. Dit zorgde er uiteindelijk voor dat Microsoft 343 Industries oprichtte, een nieuwe studio die in de toekomst verantwoordelijk werd voor onder andere Halo 4 en Halo 5 Guardians. Dit was echter niet plan A. Microsoft heeft er namelijk eerst kortstondig aan gedacht om Gearbox Software op de Halo-serie te zetten. Gearbox werkte immers voorheen al aan de pc-versie van Halo: Combat Evolved. Volgens Ross zou het destijds ondenkbaar was dat een externe studio een Halo-spel zou maken. Hierdoor koos Microsoft toch voor het oprichten van een nieuwe studio. Ross gaf aan dat de toekomst van Halo überhaupt onzeker was nadat Bungie ermee stopte en dat Microsoft heeft overwogen om op dat moment helemaal met Halo te stoppen.
Op Halo 5: Guardians was veel kritiek. 343 Industries bood dan ook excuses aan voor verschillende dingen. Zo was onder andere de Master Chief te weinig te zien in de campaign van het spel. Dit terwijl hij wel veel te zien was in de promotiecampagne.
“We hebben heel wat kritiek gekregen op het verhaal van Halo 5, en die kritiek was gerechtvaardigd. We hebben de game op een bepaalde manier gepromoot om de spelers te verrassen, maar hebben daarmee veel fans van de Master Chief teleurgesteld”, was destijds het statement van 343 Industries na deze kritieken. Ook waren er excuses vanuit 343 Industries vanwege de technische problemen waar Halo: The Master Chief Collection bij lancering mee te maken had. Ze omschreven die periode destijds als een ‘pijnlijke ervaring’.
Hoe had jij het gevonden als Gearbox Software de Halo serie had overgenomen? Was dit een betere beslissing geweest dan de shooter in de handen leggen van het nieuw opgerichte 343 Industries? Laat het even weten in de comments .