PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Langzaam maar zeker wordt er meer en meer bekend over Final Fantasy XV; vandaag beantwoordden de developers verschillende vragen op het officiële forum van de game, waardoor we nu iets meer weten over de speelwereld en het combat system.
Lead game designer Takizawa Masashi liet bijvoorbeeld weten dat Final Fantasy XV twee aparte battle modes zal kennen, ter vervanging van traditionele moeilijkheidsgraden. In dit systeem zal de speler kunnen switchen tussen een technische, op actie georiënteerde vechtstijl en een langzamere, meer ontspannen variant. Volgens Masashi is de keuze voor dit systeem gevallen na de feedback op de demo Episode Duscae, die afgelopn maart verscheen.
Verder meldden de makers van Final Fantasy XV ook dat er zich warp points in hoge gebouwen zullen bevinden, waar tijdens grote gevechten tactisch gebruik van gemaakt kan worden. Ook blijkt de stad Altissia dermate groot te zijn dat de developers er zelf soms verdwalen; de speler kan vrijelijk door de stad slenteren, een gondelvaart nemen en talloze cafés, parkjes en markten bezoeken.
Final Fantasy XV verschijnt later dit jaar voor Xbox One en PlayStation 4. Begint het al een beetje te kriebelen? Laat het weten in de comments!
Bron: DualShockers