Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Zo’n drie weken na de E3 van dit jaar maakte Microsoft bekend dat de Xbox One niet altijd verbonden hoeft te zijn met het internet. Dit in tegenstelling tot wat het bedrijf eerder suggereerde, want nog geen maand voordat deze beslissing ongedaan werd gemaakt, was het een vereiste voor de Xbox One. De grote vraag na het terugdraaien van het gehele beleid door Microsoft omtrent de nieuwe Xbox, was hoe het verder moest met de games. De ontwikkelaars van bijvoorbeeld Forza Motorsport 5 en Fable Legends hadden hier tijdens de ontwikkeling van de desbetreffende games geen rekening mee gehouden, waardoor het zeer onduidelijk werd of de games nog wél altijd verbonden moesten zijn met het interweb, beter bekend als de cloud. Lionhead heeft hier misschien wel een hele simpele oplossing voor, want Fable Legends wordt mogelijk toch geen always-online game.
Dit zeer vage gerucht is, wanneer je deze serieus neemt, op z’n minst opvallend te noemen. Bij de aankondiging van de game werd namelijk volledig ingezet op het ‘always-online’ gebeuren en ook tijdens de gehele ontwikkeling van de game is rekening gehouden met ‘The Power of the Cloud’. Op het FAQ van Lionhead’s website staat nu echter wat anders: ” Je kunt alle content in deze game ervaren in de single-player”. Dit zegt overigens niet meteen dat je niet met het internet verbonden hoeft te zijn om Fable Legends straks te kunnen spelen, maar het is aannemelijk.
Of het terugdraaien van het always-online beleid ook door heeft gedreund bij Lionhead? Zelfs de game director van Fable Legends, David Eckelberry, wist daar geen zinnig antwoord op te geven. “Ik weet het antwoord daarop niet”, aldus Eckelberry. Hij voegde verder wel toe dat hij voordelen ziet in het always-online idee, omdat gamers dan niks “smerigs” kunnen doen met hun game-bestand of personage. “Wanneer je cheat, is online natuurlijk een manier waarop we dat goed kunnen zien, want je progressie wordt in dat geval opgeslagen op de Xbox Live-cloud”, voegt Eckelberry toe.
Onduidelijkheid alom dus, alhoewel je zou kunnen suggereren dat het gevolg van rook praktisch altijd vuur is. Microsoft, noch de studio in kwestie, wil een duidelijke reactie geven, waardoor het voorlopig nog even wachten is op een zinnig vervolg op dit nieuwsbericht. Laten we hopen dat het positief uitpakt!