Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Gisteren kwam de website Polygon met een verhaal waarin twaalf oud- en huidige werknemers van Epic anoniem aangaven dat er bij Epic een ‘ongezonde’ werkcultuur hangt. Het management laat de mensen vaak werkweken van 100 uur draaien. Niks moet, maar bij geen gehoor geven aan de oproep om langer door te werken, wordt vaak het contract niet verlengt. Aldus Polygon. “Although contract staff were paid overtime, developers report a culture of fear, in which they were expected to pull long hours as part of their job. Some reported suffering health issues after working consecutive months of 70-hour weeks.”
Reden voor het vele werk was de druk die Epic heeft om de wekelijkse updates te kunnen produceren. “The biggest problem is that we’re patching all the time. The executives are focused on keeping Fortnite popular for as long as possible, especially with all the new competition that’s coming in. They keep reacting and changing things,” said the source. “Everything has to be done immediately. We’re not allowed to spend time on anything. If something breaks — a weapon, say — then we can’t just turn it off and fix it with the next patch. It has to be fixed immediately, and all the while, we’re still working on next week’s patch. It’s brutal.”
JJ ziet dit soort ‘misstanden’ steeds vaker voorkomen in de games-industrie. Hij wil er echter geen harde stelling tegen nemen. En wel om een hele simpele reden. “Ik vind het zelf niet zo belangrijk of het wel of niet mag of door de beugel kan. In bepaalde industrieën werken 9 tot 5 dagen gewoon niet. Wat ik veel belangrijker vind is dat de game-industrie inziet dat dergelijke lange werkweken tot niks leiden. Niet tot betere games (van 12 uur per dag werken ga je niet beter presteren) en je fakkelt je werknemers af. De industrie houdt dit niet vol. Of je hebt veel zieken in je bedrijf of nieuwkomers willen er niet meer werken.”
Aanpassen kan prima volgens JJ, maar dat vergt wel een verandering in de industrie. “Games worden te groot, te complex, moeten te vaak geupdate worden en kennen te krappe deadlines voor de huidige teams. De teams groter maken gaat niet gebeuren want dat tast de marges aan. En dus moet je kijken of je nog wel dit soort enorme projecten kunt maken. Of kijken naar oplossingen als outsourcement. Op huidige voet doorgaan. levert de industrie een slechte naam op. En dan zul je zien dat ze straks geen goede werkkrachten meer kunnen vinden.”