Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Liefhebbers van sandbox-games opgelet! Dragon Age: Inquisition bevat geen open wereld volgens BioWare. Wel zul je door meerdere regio’s reizen. Dit betekent dat er wel sprake is van een echte wereld, maar zal het toch aardig wat lineaire elementen bevatten. Mike Laidlaw, lead-designer van de nieuwe Dragon Age-titel, vertelde dit in een interview met het medium Rock, Paper, Shotgun.
Laidlaw gaf in het interview aan dat hij de term ‘open wereld’ nogal moeilijk te definiëren vindt. Zodra je daaraan denkt in combinatie met een RPG-systeem, zie je toch al heel erg gauw een The Elder Scrolls V: Skyrim-beeld voor je en nu snap je wel dat de heren bij BioWare toch hun eigen kant op willen gaan. Ook al zijn er wel degelijk overeenkomsten te vinden tussen de game van Bethesda Softworks en Dragon Age: Inquisition.
In het geval van Dragon Age: Inquisition reis je door een gedeelte van het continent, waarin het verhaal zich afspeelt. In plaats van willekeurige omgevingen en random mogelijkheden, willen de ontwikkelaars juist dat elk gebied zijn eigen doel heeft. “Er is een reden dat je hierheen gebracht wordt. Elke plek heeft banden met het verhaal van de game”, zo stelt Laidlaw. Dat betekent dan weer niet dat elk gedeelte van de wereld vol geduwd is met verhaal. BioWare wil juist dat elke ontdekking die je doet in rode lijn met het verhaal staat.
Mocht je zelf in de wereld der draken en avontuur willen afdwalen, dan moet je nog wel even wachten. Dragon Age: Inquisition staat namelijk gepland voor het eerste kwartaal van 2014.