PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Agent 47 is één van de meest koelbloedige personages die in de gamewereld rondloopt. De dood van Diana Burnwood is misschien de enige wending die dramatisch genoeg is om enige emotie op te roepen in de ijskoude Mr. 47, zo denkt IO Interactive er in elk geval over.
De directeur van IO Interactive, Tore Blystad, verteld aan OPM dat het een moeilijke beslissing was voor het team om Diana Burnwood, de tussenpersoon en opdrachtgeefster van Agent 47, dood te laten gaan. Toch was het onvermijdelijk, omdat het team in het nieuwe deel van de serie, Hitman: Absolution, een drijveer nodig had voor Agent 47 om uit zichzelf te gaan handelen en niet voor een opdrachtgever. “Het was een grote stap en een belangrijk discussiepunt en het riep een hoop sterke emoties op. Er zijn misschien wel duizenden uren over gedebatteerd en de discussie ging heen en weer. Het was een moeilijke beslissing voor veel mensen, omdat ze het heel erg voor Diana vonden dat ze moest sterven.”
De studio heeft lange tijd overwogen om Diana te laten leven maar volgens Blystad is er voor het oproepen van emotie in Agent 47 een werkelijk verschrikkelijke gebeurtenis nodig. “Als je kijkt naar het personage, dan zie je dat anderen hem altijd hebben verteld wat hij moet doen en dat hij meer op missies van anderen is geweest (dan op zijn eigen missies). Het uitgangspunt van deze game was het te laten draaien om zijn eigen beslissingen en om hem de mogelijkheid te geven zijn eigen briefings te organiseren en zich niet steeds door anderen te laten vertellen wat hij moet doen. Hierdoor voelt het voor de speler alsof hij een grotere rol speelt in het creëren van het verhaal. (…) Voor Agent 47 is er een achterliggende emotie nodig om zelfstandig te gaan handelen.“
Hitman: Absolution ligt 20 november in de winkel en is beschikbaar voor de PC, PlayStation 3 en Xbox 360.