PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Het nieuws over Diablo IV blijft binnen druppelen. Na het nieuws over de aankondiging, het niet aanwezig zijn van een offline mode en de microtransactions is nu bekend dat Blizzard gaat proberen om mensen langer aan de game vast te binden. De vorige games deden dit volgens Blizzard niet goed genoeg. System designer David Kim heeft veel informatie gedeeld in een interview met Gamespot.
Zo keert adventure mode terug in Diablo IV. De replayable endgame mode van Diablo III gaat in een bepaalde hoedanigheid speelbaar zijn, alleen kan zelfs Kim nog niet met zekerheid zeggen hoe dit ingevuld gaat worden. “We’ll have something like Adventure mode, but we don’t know exactly what that is yet, but we’ll have the replayable content that you can play forever in the world, and we do want to up the game there a little bit,” legt Kim uit.
“So in the endgame, we want not only that dungeon-running experience, which is also fun and great too, but we also want to up the stuff that’s going on in the world too, for variety, for additional challenges, things like that.” Deze uitspraken laten ook wel zien dat Diablo IV nog in een vroeg stadium zit als het op ontwikkeling aankomt. Het was echter al bekend dat het nog wel even duurt voordat de game uit zal gaan komen.
Dit is nog een manier waarop Blizzard wil proberen gamers Diablo IV langer te laten spelen. “The main goal will be to change up the play experience from season to season. So one example I can talk about is, what if there were brand new legendary items coming into seasons? And then there’s also some subset of all legendary items that are more powerful in different seasons, that way you can kind of explore different combinations that you’ve never played with before. With that said, this is just a legendary item-specific example, but we want to try to do this across the board in as many places as possible.”
Iets wat eigenlijk al naar Diablo III had moeten komen, maar dat nu naar Diablo IV zal komen. Dit is misschien ook wel meteen de grootste manier om de replayability van de game te verbeteren. “Currently, we are planning on having specific areas of the world where you can choose to PvP if you want to, and the other thing is, we are also exploring some PvP modes that would work really well in Diablo,” vertelt Kim tegen Gamespot. “So the goal is, we want to have that mixed PvE and PvP type of experience, because everyone knows the PvE, killing swarms of monsters, that’s where kind of the core fun of Diablo is at. We haven’t found something that we really love yet, but once we do, of course, we’re going to tell everyone about it.”