PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
We weten allemaal dat Death Stranding een behoorlijk mysterieuze game is, een game die zich absoluut niet in een hokje laat plaatsen. Wat we echter niet weten, is bij welk genre Death Stranding het beste zou passen. Volgens Kojima is dat omdat hij met deze game iets totaal nieuws heeft uitgevonden.
De Japanse gamemaker schreef op Twitter dat Death Stranding wel degelijk een action game is maar daarnaast ook iets compleet nieuws is. Hij beschrijft dit zelfs als een “action game/strand game ( social strand system),” een project dat geen stealth game is maar ook geen first-person shooter. Er zitten wel degelijk elementen van de twee in de game maar Kojima lijkt meer geïnteresseerd in het “strand” gedeelte van Death Stranding. Hij geeft aan dat de game ” “incorporating the concept of connection(strand)” to create a “totally brand new genre.”
As I'm getting similar questions so I shall re-post. DS is not a stealth game. Could move subjectively but not a FPS shooting game either. By incorporating with the concept of connection(strand), it's totally brand new genre called action game/strand game(social strand system). pic.twitter.com/1KaQUVH9zL
— HIDEO_KOJIMA (@HIDEO_KOJIMA_EN) June 5, 2019
Toen de game werd onthuld op de E3 van 2016 werd Death Stranding al gauw een van de meest gewilde games van deze generatie. Er is nog zo weinig bekend over de game en misschien maakt dit mysterie de game juist wel zo interessant. Hideo Kojima heeft echter wel wat meer details over de game bekend gemaakt. Tijdens het Tribeca Film Festival 2019 in New York bijvoorbeeld, daar deelde hij het podium met Norman Reedus en Geoff Keighley om wat inzicht te geven in het creatieve proces achter de game. Kojima vertelde toen dat een van de grote thema’s van de game het idee zal zijn van een connectie tussen spelers. We weten niet hoe dit in de gameplay naar voren zal komen, ook niet na de uitgebreide trailer.
Kojima gaf aan dat ondanks dat Death Stranding een open wereld action game is, het toch iets nieuws gaat brengen. Het zal niet iets zijn wat je al eerder hebt gezien in andere games. Een groot gedeelte hiervan zal komen uit het feit dat spelers zullen proberen te “reconnecten” met de wereld ( en de andere spelers) om hun heen. Kojima legde ook uit dat hij wil dat spelers spelen en van het verhaal genieten maar daarnaast ook wil dat spelers naar de echte wereld kijken en zien hoe die hetzelfde en of anders is. Hij vergeleek thema’s uit de game met situaties omtrent mensenrechten die zich in Europa afspelen.