Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Op het moment zit de innovatie in games vooral in het geven van keuzes die de speler zelf kan maken. Zo is het tegenwoordig in veel games mogelijk om deze op verschillende manieren uit te spelen en is het een stuk minder lineair dan het ‘vroeger’ was. Ook Ubisoft’s Child of Light laat spelers deels zelf het verhaal bepalen, door middel van keuzes die je maakt tijdens het spelen.
Eén van de positieve verrassingen die recentelijk door Ubisoft werden aangekondigd, is toch wel Child of Light. De 2D side-scrolling role-playing game is namelijk qua grafische stijl verfrissend en ook het verhaal lijkt interessant genoeg om er doorheen te gaan. Er wordt namelijk gespeeld met Aurora, een meisje waarvan haar ziel getransporteerd is van haar huis naar het magische koninkrijk van Lemuria. Daar heeft namelijk de Black Queen de Zon, de Maan en de Sterren gestolen en Aurora krijgt de taak hier een stokje voor te steken.
De game’s creative director, Patrick Plourde, wil dat spelers de mogelijkheid krijgen zelf te bepalen waar het verhaal heen gaat. “Het idee is vrij simpel. Wat nu als we ervoor zorgen dat er gekozen kan worden? Dat wil niet zeggen dat de game volledig open is, want Child of Light bevat nog steeds een lineaire verhaallijn. Als je de speler de keuze geeft om iemand wel of niet te helpen, of andere keuzes te maken, wordt de beleving een stuk beter”, aldus Plourde, die we ook kennen van Ubisoft’s Far Cry 3.
Als je het aan mij vraagt, zou het zomaar kunnen zijn dat Child of Light een vrij vermakelijke titel gaat worden. Of ik dan ook gelijk ga krijgen, weten we pas in 2014. Dan komt de game namelijk uit op de PlayStation 3, PlayStation 4, Wii U, Xbox 360, Xbox One en PC.