PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
BioShock Infinite schrapt twee multiplayer modes. Irrational Games, de ontwikkelaar van de BioShock-serie, werkte aan minimaal twee multiplayer modes, maar besloot deze te schrappen. Dat meldt creative director Ken Levine, de Big Daddy van de franchise, in gesprek met Kotaku.
Het is onduidelijk of er überhaupt nog wel multiplayer modes overblijfen, maar ga jij je hier over druk maken? BioShock draait toch gewoon om de snoeiharde singleplayer? In een interview met Kotaku schijnt Ken wat licht op de situatie: “ Zoals ik altijd heb gezegd zijn we aan het experimenteren met verschillende dingen en alleen als deze goed genoeg zijn dan stoppen we ze in de game.”
De eerste modus zou je verkleinen en in een oude arcade kast stoppen waarna je hordes van speelgoedachtige vijanden zou moeten afvechten, als in een soort tower defense multiplayer modus. De tweede was een co-op mode, genaamd Spec-Ops, waarbij je met een andere speler in aangepaste singleplayer levels bad guys moest zien uit te roeien.
Daarnaast is bekend gemaakt dat Epic’s director of production, Rod Fergusson, het Irrational team is komen versterken om zo de ontwikkeling van BioShock Infinite succesvol af te sluiten. Fergusson bevestigt dit via een tweet, waar hij zei: “Ja, het is waar. Ik verlaat mijn familie bij Epic om me vanaf morgen aan te sluiten bij mijn nieuwe familie bij Irrational in Boston.”
Een paar weken geleden plaatste Irrational een controversiële vacature voor een design manager die aan een game gewerkt moest hebben met een 85+ score op Metacritic. Het is onduidelijk of Fergusson hierop gereageerd heeft, maar aan games met een 85+ op Metacritic zit het wel snor met de beste man. Denk alleen maar even aan Gears of War 3.
Er zijn niet alleen nieuwe aanwinsten voor Irrational, maar ook verliezen. Eerder deze week werd bekend dat Tim Gerritsen, product development director, en Nate Wells, de art director, zijn vertrokken. Levine verzekert ons dat ondanks het verlies van deze twee mannen het bedrijf nog goed op koers zit. Volgens hem is het team nog steeds ijzersterk en zijn alle BioShock-veteranen nog van de partij en volledig toegewijd aan de studio.
BioShock Infinite komt eind februari 2013 naar de Xbox 360, PlayStation 3, PC en Wii U. Wat voor multiplayer je tegen die tijd kan verwachten is dus nog even een raadsel. Wat zou jij terug willen zien als multiplayer modus bij deeltje drie in de BioShock-serie?