PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Wanneer een game helemaal af is en op de discs kan worden gezet dan zeggen we in de game-industrie ook wel dat een game “gold” is gegaan. Het heugelijk nieuws vandaag is dat dit het geval is bij A Plague Tale: Innocence. De game komt op 14 Mei uit en is nu dus ruim een maand voordat hij in de schappen ligt helemaal af.
Op een trailer vol met complimenten blijft het de laatste tijd wat stil rondom de game. Dat is natuurlijk niet heel gek, je wil niet teveel prijsgeven zo vlak voor de release. Wie echter wel redelijk vaak met wat nieuws naar buiten komt is Olivier Deriviere. Hij maakte eerder al muziek voor games als Vampyr, Remember Me en Get Even. Zijn laatste project is de game van het Franse Asobo Studio. Het feit dat de game helemaal af is, moet genoeg reden zijn geweest om dit stuk soundtrack naar buiten te brengen. Hieronder kun je het Main Theme van de game beluisteren.
And now! The "Real" Main Theme of @APlagueTale performed by @EricMariaCout, Nyckelharpa by Eleonore Billy; Viola de Gamba Jeanne Dorche. Enjoy! pic.twitter.com/lTQxHKmkQ9
— Olivier Deriviere (@oderiviere) April 3, 2019
3 dagen geleden, op 1 april, haalde hij nog een grapje uit rondom dit muzikale stuk. Toen bracht hij namelijk een iets andere versie van het muziekstuk naar buiten:
Exclusive excerpt of @APlagueTale Main Theme! Enjoy! pic.twitter.com/py9kBkSgTK
— Olivier Deriviere (@oderiviere) April 1, 2019
Je zou zeggen dat je een enorm sterke band met je broertje hebt vanaf het begin van de game. Maar Amicia en Hugo hebben elkaar nog nooit ontmoet. Ze zijn uit elkaar gehouden vanwege Hugo zijn mysterieuze ziekte. Maar doordat het noodlot toeslaat moeten ze toch met elkaar optrekken en een band opbouwen.
Amicia is echter niet zo’n sterk en stoer character als Joel in the Last of Us. Ze kan geen klappen vangen en is dood na 1 klap. Je kunt vijanden dan ook niet direct aanvallen maar je zult creatieve manieren moeten vinden om ze te verslaan. Je kunt ze afleiden, langs ze sneaken of de ratten tegen ze gebruiken door hun licht weg te nemen. Je katapult is hierbij een belangrijke factor. Amicia is ook niet bekend met de dood. Ze zal schrikken wanneer ze haar eerste vijand vermoord die achter Hugo aanzit. Ze zal in shock raken door de moord die ze heeft gepleegd. En dit zal jou als speler ook een bepaald gevoel van schuld geven. Dit tekent de verhaal gedreven gedreven game.
Gaan jullie de game checken?