PlayStation in onderhandeling om FromSoftware over te nemen
Een goede move?
Nog geen account? Registreer hier
Asobo Studio brengt volgende maand A Plague Tale: Innocence uit. Het is een verhaalgedreven action adventure en puzzle game en doet denken aan The Last of Us. Het speelt zich af in het middeleeuwse Frankrijk en jij speelt als Amicia die goed op haar broertje moet letten. Daarnaast zul je zelf ook moeten oppassen, je hebt namelijk geen geen health bar en je bent al dood met 1 flinke klap.
Je zou zeggen dat je een enorm sterke band met je broertje hebt vanaf het begin van de game. Maar Amicia en Hugo hebben elkaar nog nooit ontmoet. Ze zijn uit elkaar gehouden vanwege Hugo zijn mysterieuze ziekte. Maar doordat het noodlot toeslaat moeten ze toch met elkaar optrekken en een band opbouwen.
Amicia is echter niet zo’n sterk en stoer character als Joel in the Last of Us. Ze kan geen klappen vangen en is dood na 1 klap. Je kunt vijanden dan ook niet direct aanvallen maar je zult creatieve manieren moeten vinden om ze te verslaan. Je kunt ze afleiden, langs ze sneaken of de ratten tegen ze gebruiken door hun licht weg te nemen. Je katapult is hierbij een belangrijke factor. Amicia is ook niet bekend met de dood. Ze zal schrikken wanneer ze haar eerste vijand vermoord die achter Hugo aanzit. Ze zal in shock raken door de moord die ze heeft gepleegd. En dit zal jou als speler ook een bepaald gevoel van schuld geven. Dit tekent de verhaal gedreven gedreven game.
Hoe zie jij dit spelaspect? Ben je liever een brute guy die alles en iedereen kan vermorzelen? Of vind je het wel verfrissend om eens een kwetsbaar character te spelen die flink moet nadenken over hoe ze haar vijanden aanpakt? Laat het weten in de comments.