Ghostface speelbaar in fighting game Mortal Kombat 1
Lekker bloederig...
Nog geen account? Registreer hier
In de afgelopen twee livestreams op Gamekings.tv kon je al zien hoeveel plezier we hadden met Rocket League. Het voetballen met auto’tjes is buiten onze studio om ook een enorme hit gebleken, dit tot blijde verrassing bij Dave Hagewood van ontwikkelaar Psyionix. De verkoop via Steam en PSN was zelfs zo groot dat de studio moeite had de online connectiviteit in goede banen te leiden.
In een interview legt Hagewood uit hoe het eraan toeging bij Psyionix, vlak na de release van Rocket League. “Het was een gekkenhuis,” vertelt hij. “Het is vreemd om zoveel succes te hebben, en tegelijkertijd zo’n probleem te moeten verhelpen.” Volgens Hagewood zijn er inmiddels grotere servers geïnstalleerd, waarmee de online matchmaking van Rocket League zo goed als gefixt is. Aangezien de game op 7 juli kosteloos verscheen voor PlayStation Plus-leden, zal de developer zich daarnaast altijd blijven afvragen hoeveel geld er wel niet verdiend had kunnen worden. Hagewood hecht echter meer waarde aan het fenomeen dat Rocket League nu aan het worden is, dan aan de dollars die de game binnen had kunnen slepen.
Heb jij Rocket League al op je PC of PlayStation 4? Zo ja, ben je er al aan verslingerd en begrijp je het succes van de game? Laat het ons weten in de comments!
Bron: MCV