Combat trailer voor Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
Lekker knokken...
Nog geen account? Registreer hier
UPDATE: Microsoft heeft intussen laten weten dat het onderstaande nieuws incorrect is. In een statement gericht aan Kotaku laten ze weten het volgende weten: “The comments today were inaccurate. We remain committed to ensuring the best possible solution for developers and hobbyists to create games for Xbox One. We will share more details at a later date.” We horen later dus meer over de Xbox One consoles die als dev kit zouden moeten gaan fungeren.
Een ieder die van plan was om zelf games te gaan ontwikkelen en uitgeven op de Xbox One kan een streep zetten door het idee om hun in de winkel gekochte console te gebruiken, want retail Xbox One consoles gaan niet kunnen functioneren als dev kits. Microsoft laat weten dat er geen plannen zijn om elke Xbox One de mogelijkheid te geven om te gebruiken als ontwikkelingssysteem, wat eerder wel bekend werd gemaakt. Dit laat Xbox Advanced Technology Group’s Martin Fuller weten.
Vorig jaar augustus maakte Microsoft het ID@Xbox-programma bekend, wat het voor jan en alleman met technische kennis makkelijker zou moeten maken om games te ontwikkelen voor de laatste console van de Amerikaanse tech-gigant. In een interview met Digital Spy laat Martin Fuller van Xbox Advanced Technology Group weten dat ze destijds heel vroeg in het stadium zaten om het mogelijk te maken dat elke console als dev kit gebruikt kan worden. Het was destijds een mooi doel, maar deze hebben ze helaas niet kunnen halen. Fuller heeft echter geen antwoord waarom het niet lukt, simpelweg omdat hij het zelf ook niet weet. Volgens hem zijn er ook geen plannen om het in de toekomst wél mogelijk te maken.
Als ontwikkelaars door middel van het ID@Xbox-programma games willen ontwikkelen voor de Xbox One, krijgen ze van Microsoft twee developer kits, in plaats van dat de standaard console die iedereen in de winkels kan kopen functioneert als zo’n zelfde systeem. Ontwikkelaars moeten dus kenbaar maken dat ze willen ontwikkelen voor de Xbox One, in plaats van dat ze eerst gaan experimenteren op hun standaard console en daarna zich aansluiten bij het ID@Xbox-programma.
Op het eerste gezicht lijkt het slecht nieuws, maar als Microsoft twee dev kits per ontwikkelaar beschikbaar maakt, dan lost het probleem zich makkelijk op. Als je mij laat speculeren, zou ik gokken dat het misschien wel om veiligheidsredenen is. Wat denk jij dat de reden is dat het idee wordt geschrapt?