Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Het jaar 2014 is nog niet eens op de helft en toch kijken we al uit naar de games die pas volgend jaar gaan verschijnen. Zo lijkt The Division dit jaar niet meer te gaan halen, terwijl het al zeker is dat we tot februari 2015 moeten wachten op het derde deel in de The Witcher-franchise. Ontwikkelaar CD Projekt RED had meer ontwikkeltijd nodig voor de game en dit kan goed uitpakken voor de populaire RPG, want we willen natuurlijk een praktisch foutloze prachtgame spelen. Misschien dat dit op het ene platform beter gaat dan op het andere, want The Witcher 3 kent minimale prestatieverschillen op de consoles.
Hier lijkt het in ieder geval op als we op de woorden afgaan van één van de oprichters van de ontwikkelstudio, genaamd Marcin Iwinski. Hij zegt namelijk dat als één van de twee consoles waar The Witcher 3 op verschijnt meer aan lijkt te kunnen dan de ander, de studio hier zeker gebruik van zal maken. Het voordeel lijkt hier dan opnieuw op te gaan voor de PlayStation 4, simpelweg omdat deze iets krachtiger is dan de Xbox One wanneer we puur naar de specificaties kijken. Wanneer we het nabije verleden erbij pakken, zien we daarnaast dat bijvoorbeeld een game als Tomb Raider: Definitive Edition ook waanzinnige prestatieverschillen kende. Op de PlayStation 4 liep de game op een Full HD-resolutie op 60 frames per seconde, terwijl de Xbox One-versie het in beide opzichten met minder spectaculaire cijfers moest doen.
Zeker is overigens nog niet dat er een verschil zit in beide versies en als er al verschillen zijn, zijn deze volgens CD Projekt RED redelijk verwerpelijk en eigenlijk alleen handig om (waarschijnlijk voor Sony) te gebruiken voor marketingdoeleinden. De ontwikkelaar zegt er daarnaast voor willen te zorgen dat uit beide platformen alles wordt gehaald met The Witcher 3 en tevens is de Poolse studio niet van plan om één van de twee versies te downgraden vanwege een mogelijk contract met bijvoorbeeld Microsoft. Ook zal de studio niet zomaar Kinect- of PlayStation Move-integratie in de game gaan gebruiken als dit niets toevoegt. “Wanneer het iets toevoegt, doen we het. Als het alleen een leuk logo op het doosje van de game is, slaan we het over”, aldus de medeoprichter van CD Projekt Red. Bang hoeven we dus niet te zijn dat The Witcher 3 vol zit met zogenaamde ‘gimmicks’ en dat we niet een volledige ervaring krijgen van de Poolse ontwikkelstudio.