Blizzard komt met World of Warcraft: Mists of Pandaria Classic
Pandaria awaits!
Nog geen account? Registreer hier
Het komt steeds vaker voor: ontwikkelaars die laten zien hoe ze hun game opgebouwd hebben. Dit is ook de gang van zaken bij het nieuwe Alien: Isolation, waar de ontwikkelaars een soort videodagboek van bijhouden, waarbij ze stukjes en beetjes laten zien van hun nieuwe game. Vandaag was het de beurt aan de The Sound of Alien: Isolation Trailer, waarin de ontwikkelaar praat over het maken van de soundtrack voor de game.
The Creative Assembly, de ontwikkelaar van deze nieuwe Alien-game, baseert Alien: Isolation vooral op de originele film Alien, in plaats van het actie-georiënteerde Aliens van James Cameron waar de geflopte Gearbox-game een vervolg op moest zijn. Hierom hebben ze ook de sfeer van de originele film willen opdoen door de geluidsopnames van de eerste film te gebruiken en deze na te bootsen in de game.
Alien: Isolation wordt een een survival-horror game waarin je met sneaken de Alien moet zien te ontlopen. Het overleven wordt een stuk moeilijker gemaakt door het gebruik van artificial intelligence met de Alien. Zo wordt er de illusie gemaakt dat de Alien leert van elke keer dat hij je tegen komt. Zo wordt je onder meer automatisch aangevallen wanneer hij je ziet. De Alien zal actief op je jagen door het gebruik van zicht, gehoor en geur. Daarnaast kan hij bijvoorbeeld merken dat er plotseling een kast open staat die eerst niet open was en zal zoeken naar de oorsprong van de opening. Om het nog een extra graadje moeilijkheid te geven zijn levels non-linear. Wat de ene keer de uitgang van een level is, hoeft dit de tweede keer helemaal niet te zijn.
Alien Isolation is vanaf 7 oktober dit jaar verkrijgbaar voor de PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One en de PC. Laten we hopen dat we in de tussentijd nog een paar van dit soort video’s langs zal komen, want interessant zijn ze zeker.