Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Met de aankondiging dat er maar liefst 25 nieuwe indie-games in ontwikkeling zijn voor de Xbox One, lijkt Microsoft’s idee van zelfstandig uitgeven zich snel te ontwikkelen op de nieuwe console van het bedrijf. Het hele idee achter het XNA Framework van de console was om het zo gemakkelijk mogelijk te maken voor ontwikkelaars om Windows-games te porten naar de Xbox One door middel van het ID@Xbox-programma. Nu beweert het bedrijf dat de ontwikkelaars het wel heel makkelijk hebben wanneer zij al games ontwikkelen voor Windows, want het porten van Windows 8-games naar de Xbox One kan in één dag volgens Microsoft.
“Wanneer de ontwikkelaar eenmaal een game kan maken voor Windows via Direct X, moet het Xbox One-systeem makkelijk te begrijpen zijn, omdat de API’s nagenoeg hetzelfde zijn”, aldus Boyd Multerer, de director of development bij Microsoft. De man geeft wel aan dat het hierdoor niet meteen zo’n makkelijke kwestie is als kopiëren en plakken, maar het hoeft dus helemaal niet moeilijk te zijn om Windows 8-games over te zetten naar de Xbox One en vice versa.
Het moet in praktijk natuurlijk ook nog gebeuren dat het echt maar één enkele dag duurt om een game over te zetten tussen twee verschillende platformen. De theorie klinkt echter best prettig in de oren en voor de ontwikkelaars is het te hopen dat het in de toekomst dus nog makkelijk wordt om één game voor verschillende platformen te maken. Dit geldt natuurlijk helemaal voor de kleinere ontwikkelaars die vaak de financiën en mankracht niet hebben om op zowel de PC als alle andere platformen een game te ontwikkelen.