Dragon Quest III HD-2D Remake voorzien van Launch Trailer
The Legacy Begins...
Nog geen account? Registreer hier
Gisteren werden er nieuwe beelden van Tomb Raider: Definitive Edition getoond. Deze beelden leidden tot behoorlijk wat opspraak, gezien in deze beelden wel een heel groot kwaliteitsverschil leek te bestaan tussen de versies voor de PlayStation 4 en de Xbox One. Square Enix heeft vandaag in een interview aangegeven dat dit onzin is. De next-gen Tomb Raider is grafisch identiek op beide platformen, volgens hen, en er wordt verder uitgelegd hoe het ervoor staat met Tomb Raider: Definitive Edition.
In de beelden wordt een groot grafisch verschil getoond, namelijk dat de textures van de Xbox One-versie van een veel lagere kwaliteit leken en dat meerdere visuele effecten, welke wel zichtbaar waren op de PlayStation 4-versie, misten. Ook werd gespeculeerd dat in plaats van op de beloofde 1080p-resolutie, waarop de PlayStation 4 de game zou runnen, de Xbox One-versie van Tomb Raider: Definitive Edition op 720p draait. Square Enix geeft vandaag echter aan dat dit gelukkig complete onzin is en dat beide versies op 1080p zullen draaien. Wel geeft de Japanse uitgever aan dat de twee games op verschillende FPS-niveaus zullen draaien. De PlayStation 4-versie draait namelijk op 60fps en de Xbox One-versie op 30fps. Daarbij geeft Square Enix aan dat de twee versies door verschillende bedrijven gemaakt worden. Nixxes is bezig met de Playstation 4-versie, terwijl de Xbox One-variant door United Front Games ontwikkeld wordt.
Waar het kwaliteitsverschil in de beelden vandaan komt, weten we niet en is ook niet verteld. Dat zal dus een grote vraag blijven. Tomb Raider: Definitive Edition wordt 31 januari beschikbaar voor de next-gen consoles, waarmee natuurlijk gedoeld wordt op de PlayStation 4 en Xbox One. Dan zal het bewezen worden of Tomb Raider: Definitive Edition grafisch identiek is op beide platformen.